ائتلاف سعودی ۲ کشتی سوخت یمن را توقیف کرد

ائتلاف سعودی ۲ کشتی سوخت یمن را توقیف کرد
جمعه 20 آبان 1401 - 10:46

سخنگوی شرکت نفت یمن از اقدام ائتلاف متجاوز سعودی در توقیف دو کشتی سوخت این کشور خبر داد.

العالم - یمن

ائتلاف سعودی در ادامه دزدی دریایی خود علیه یمن، روز پنج شنبه دو کشتی سوخت این کشور را توقیف کرد.

عصام المتوکل سخنگوی شرکت نفت یمن گفت که ائتلاف متجاوز سعودی دو کشتی سوخت این کشور با نام های «فوس انرژی» و «پرنسس حلیمه» را در حالی که مورد بازرسی های تحت نظارت سازمان ملل در جیبوتی قرار گرفته بودند، توقیف کرد.

وی همچنین افزود که با توقیف این کشتی، شمار کشتی های سوخت که در توقیف ائتلاف سعودی است به سه کشتی افزایش یافت.

این در حالی است که شرکت نفت یمن پیش از این هم اعلام کرده بود که ائتلاف متجاوز سعودی – آمریکایی مانع از ورود یک فروند کشتی حامل سوخت دیزل به بندر الحدیده شد.

شرکت نفت یمن افزود: ائتلاف متجاوز سعودی – آمریکایی در حالی مانع از ورود این کشتی به بندر الحدیده شد که بازرسی های لازم از این کشتی صورت گرفته است و مجوزهای لازم را از سازمان دریافت کرده بود.

به گزارش مهر، شرکت نفت یمن پیش از این سازمان ملل متحد را شریک ائتلاف متجاوز سعودی در دزدی دریایی علیه کشتی های سوخت اعلام کرده بود که کشتی ها را به سمت نقطه توقیف و محل دزدی دریایی ائتلاف متجاوز روانه می کند.

توقیف کشتی‌های یمنی در شرایطی است که پیش از این، «مهدی المشاط»، رئیس شورای عالی سیاسی یمن اقدامات کشورهای عضو ائتلاف متجاوز سعودی به رهبری آمریکا مبنی بر توقیف کشتی‌های حامل سوخت یمن را محکوم کرده و گفته بود: اقدامات کشورهای عضو ائتلاف سعودی مبنی بر توقیف کشتی‌های حامل سوخت را با وجود بازرسی از این کشتی‌ها و صدور مجوزهای سازمان ملل، محکوم می‌کنیم.

پربیننده ترین خبرها