عفو بین الملل: انتخابات بحرین در فضای سرکوب سیاسی برگزار می شود

عفو بین الملل: انتخابات بحرین در فضای سرکوب سیاسی برگزار می شود
جمعه 20 آبان 1401 - 23:01

انتخابات بدون رأی دهنده، توصیفی است که برای انتخابات بحرین بکار رفته است؛ انتخاباتی که در اوج رخوت و بی توجهی رای دهندگان به حضور در پای صندوق های رای برگزار می شود.

العالم بحرین

نیروهای مخالف بار دیگر با اعلام موضع خود خواستار تحریم گسترده انتخابات شدند. این اولین بار نیست که اپوزیسیون به دلیل غیرقانونی و ساختگی بودن انتخابات خواهان تحریم آن می شوند؛ به ویژه که رژیم بحرین دست به اقداماتی برای ریشه‌کن کردن مخالفانی که نماینده اکثریت مردم بوده اند، می زند و برای ساکت کردن شهروندان به سرکوب آزادی‌ها روی می آورد؛ این رژیم از شهروندان اصلی بحرین سلب تابعیت کرده و به منظور تغییر ساختار جمعیتی به خارجی ها تابعیت بحرینی داده است و این علاوه بر بازداشت های خودسرانه و احکام اعدام است.

مجالس بحرین در دوره‌هایی که مخالفان در طی سال‌های 2003 تا 2010 در آن شرکت داشتند، فعال بود؛ اما پس از آن و با توجه به عدم حضور مخالفان در فرایند سیاسی، ناکارآمدی پارلمان بحرین کاملا محسوس است.

سازمان عفو ​​بین الملل در آخرین گزارش خود درباره انتخابات بحرین تاکید کرد که این انتخابات در فضایی آکنده از سرکوب سیاسی برگزار می شود.

رژیم عربستان نیز در برخورد نظامی رژیم بحرین با مخالفان به جای اتخاذ شیوه گفتگو و تفاهم نقشی پررنگ دارد.

برخی فعالان، سندی از دیوان پادشاهی عربستان منتشرکردند که در آن با درخواست پادشاهی بحرین برای اعزام نیروهای ویژه سعودی برای جلوگیری از برپایی تظاهرات اعتراضی و یا هرگونه واکنش هنگام برگزاری انتخابات پارلمانی بحرین و پس از اعلام نتایج انتخابات موافقت شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها