دموکرات‌ها با شکست جمهوری‌خواهان در ایالت نوادا، اکثریت سنا را حفظ کردند

دموکرات‌ها با شکست جمهوری‌خواهان در ایالت نوادا، اکثریت سنا را حفظ کردند
يکشنبه 22 آبان 1401 - 07:27

کنترل سنای آمریکا در 2 سال آینده همچنان در اختیار حزب دموکرات باقی خواهد ماند.

العالم - آمریکا

به نقل از آسوشیتدپرس، دموکرات‌ها کنترل سنا را حفظ کردند و تلاش‌های جمهوری‌خواهان برای بازپس‌گیری این بخش از کنگره را دفع کردند؛ موضوعی که خنثی کردن دستور کار جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا را برای جمهوری‌خواهان دشوارتر می‌کند. سرنوشت مجلس نمایندگان هنوز نامشخص است و جمهوری‌خواهان می‌کوشند تا اکثریت اندکی را تثبیت کنند.

پیروزی سناتور کاترین کورتز ماستو در نوادا به دموکرات ها 50 کرسی سنا را عرضه کرد که برای حفظ اکثریت در سنا به آن نیاز داشتند. کورتز ماستو که به دنبال انتخاب مجدد در ایالتی با چالش اقتصادی بود - ایالتی که بالاترین بهای بنزین را در آمریکا دارد، او را به آسیب پذیرترین عضو سنا از حزب دموکرات معرفی کرده بود. جمهوری خواهان اطمینان داشتند می‌توانند او را شکست دهند؛ موضوعی که در نهایت محقق نشد.

با قطعی شدن نتایج در نوادا، جورجیا تنها ایالتی است که هر دو حزب هنوز برای یک کرسی سنا در آن با هم رقابت می کنند. سناتور رافائل وارناک، سناتور کنونی دموکرات، در دور دوم انتخابات، 6 دسامبر، به مصاف هرشل واکر، رقیب خود از حزب جمهوری خواه خواهد رفت. رقابت سنا در ایالت آلاسکا نیز به رأی گیری انتخابی رتبه بندی شده کشیده شده است اگرچه این کرسی در دست جمهوری خواهان باقی خواهد ماند.

کنترل دموکرات‌ها بر سنا روند کم‌حاشیه‌تری را برای انتصابات کابینه و انتخاب های قضایی بایدن، از جمله مواردی که برای انتصاب‌های آتی احتمالی در دادگاه عالی وجود دارد، تضمین می کند. این حزب همچنین کنترل کمیته ها را حفظ خواهد کرد و قدرت انجام تحقیقات یا نظارت بر دولت بایدن را خواهد داشت و در صورت پیروزی حزب جمهوری خواه در مجلس نمایندگان، می تواند قوانین ارسال شده توسط مجلس را رد کند.

اگر دموکرات‌ها موفق شوند در مجلس نمایندگان به پیروزی برسند، این به معنای کنترل کامل کنگره برای دموکرات‌ها و فرصتی دیگر برای پیشبرد اولویت‌های بایدن است که به گفته او شامل تدوین حقوق سقط جنین نیز می‌شود. البته این حزب همچنان فاقد 60 رای در سنا است که برای انجام بسیاری از تغییرات عمده قانونی ضروری به نظر می‌رسد.

پربیننده ترین خبرها