پشت پرده تماس هرتزوگ با محمود عباس

پشت پرده تماس هرتزوگ با محمود عباس
يکشنبه 22 آبان 1401 - 09:44

رسانه های صهیونیستی جزئیات گفت وگوی تلفنی رئیس این رژیم با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را فاش کردند که بیانگر سرخوردگی تل آویو از حمایت مجمع عمومی سازمان ملل از فلسطینیان دارد.

العالم - فلسطین اشغالی

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت نوشت که اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تلفنی گفت وگو کرد و تلاش کرد که وی را قانع کند که پیشنهاد فلسطین در سازمان ملل برای درخواست از دادگاه دادگستری بین المللی در لاهه جهت صدور استفساریه مربوط ماهیت وجود اشغالگری استعماری رژیم صهیونیستی در سرزمین فلسطین از جمله قدس را به تعویق بیاندازد.

این رسانه صهیونیستی در عین حال افزود که محمود عباس درخواست هرتزوگ را نپذیرفته است.

در این گزارش همچنین آمده است که رئیس رژیم صهیونیستی به درخواست یائیر لاپید نخست وزیر پیشبرد امور این رژیم با محمود عباس تماس گرفته است.

به نوشته یدیعوت آحارنوت، آمریکا تمایل زیادی به کمک به رژیم صهیونیستی در این خصوص نداشت و جامعه بین المللی شاهد این مساله بود که واشنگتن تلاش زیادی برای توقف پیشنهاد فلسطین جهت صدور استفساریه و تایید آن از سوی مجمع عمومی سازمان ملل نکرد زیرا واشنگتن میل و رغبتی به کابینه جدید رژیم صهیونیستی که قرار است به زودی به ریاست بنیامین نتانیاهو تشکیل شود، ندارد.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است که هرتزوگ و ‌لاپید در راستای متوقف کردن این امر تماس های زیادی با مسئولان کشورهای مختلف داشتند اما به جز قبرس هیچ کشوری با درخواست مسئولان صهیونیستی موافقت نکرد.

کشور قبرس که رای ممتنع در این خصوص داده بود، قبول کرد که به سود رژیم صهیونیستی رای بدهد.

کمیته چهارم مجمع عمومی سازمان ملل که مختص مسائل سیاسی و پایان استعمارگری است، جمعه شب با پیشنهاد فلسطین برای درخواست استفساریه حقوقی و نظر مشورتی از دادگاه دادگستری بین اللملی در لاهه به عنوان بالاترین نهاد قضایی بین اللملی درباره ماهیت وجود اشغالگری استعماری رژیم صهیونیستی در سرزمین فلسطین از جمله قدس موافقت کرد.

این پیشنهاد با ۹۸ رای مثبت، ۱۷ رای منفی و ۵۲ رای ممتنع به تایید رسید.

آمریکا، ایتالیا، آلمان، استرالیا، کانادا، اتریش و جمهوری چک از جمله کشورهایی بودند که به این پیشنهاد رای منفی دادند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها