اولین واکنش تل آویو به سخنان محمود عباس در سازمان ملل؛ تاریخ مصرفش تمام شد

اولین واکنش تل آویو به سخنان محمود عباس در سازمان ملل؛ تاریخ مصرفش تمام شد
شنبه 2 مهر 1401 - 12:42

در حالی که محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در طول ریاست خود بر این تشکیلات در مسیر همکاری با رژیم صهیونیستی علیه مقاومت فلسطین گام برداشته است، نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل با انتقاد از اظهارات او در مجمع عمومی این سازمان گفت: محمود عباس بار دیگر نشان داد که دوره‌اش به سرآمده است.

العالم - فلسطین اشغالی

بنابر گزارش روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل»، «گیلاد اردان» نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل سخنرانی عصر جمعه محمود عباس در مجمع عمومی سازمان ملل را «عجیب، مملو از دروغ و غیرواقعی» توصیف کرد.

وی با بیان اینکه "دوره محمود عباس به پایان رسیده است"، افزود: محمود عباس بارها از صحن مجمع عمومی سازمان ملل برای تحریک (دیگر کشورها) علیه اسرائیل (رژیم صهیونیستی) و حمایت از تروریست‌های دست‌پرورده خود استفاده کرده است.

این مقام صهیونیست تصریح کرد: "تلاش فلسطین برای کسب عضویت کامل در سازمان ملل شکست خواهد خورد زیرا آمریکا و دیگر اعضای شورای امنیت با آن مخالف هستند و می دانند که عباس در گذشته هر طرح صلحی را رد کرده و سازمان‌های تروریستی بر قلمرو آن حکومت می‌کنند."

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین عصر جمعه در سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد با بیان اینکه "آمریکا حمایت نامحدودی از اسرائیل می‌کند و آن را از بازخواست دور نگه داشته است"، گفت: همچنین سازمان ملل متحد و کسانی که در این سازمان نفوذ دارند، از اسرائیل در برابر مجازات محافظت می‌کنند.

محمود عباس افزود: اسرائیل برای اشغال سرزمین‌هایمان، کارزاری دیوانه‌وار به راه انداخته و منابع ما را غارت کرده و دست ارتش و شهرک‌نشینان تروریست را برای قتل و غارت مردم ما باز گذاشته است.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اضافه کرد: رژیم صهیونیستی، فلسطینیان را مجبور می‌کند که خانه‌هایشان را ویران کرده یا بهای تخریب خانه‌هایشان را بپردازند و اجازه تشکیل گروه‌های تروریستی داده که اعضای کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) آنها را رهبری می کنند تا به فلسطینیان حمله کنند.

عباس با بیان اینکه "اسرائیل به دانش آموزان فلسطینی برنامه‌های درسی تحریف شده را تحمیل می‌کند"، گفت: ما اجازه آن را نمی‌دهیم و این ناقض قوانین بین المللی است.

وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: اسرائیل مانع از برگزاری انتخابات ریاستی و پارلمانی فلسطینیان شده و به شهروندان قدس اجازه شرکت در انتخابات را نمی‌دهد.

عباس اضافه کرد: رابطه ما با اسرائیل بر این اساس خواهد بود که آنها نیروی اشغالگر بوده و ما ملتی تحت اشغال هستیم.

وی گفت: اسرائیل از زمان پیدایش علیه ملت فلسطین به جنایت پرداخته و ۵۲۴ روستای فلسطینی را ویران کرده و ۹۵۰ هزار فلسطینی را آواره کرده است.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین افزود: اسرائیل در سال ۱۹۴۸ و هنگام تاسیسش، بیش از ۵۰ قتل عام مرتکب شد که به تعدادی از آنها نیز اعتراف کرده است.

او اضافه کرد: آخرین کشتار اسرائیلی‌ها حمله موشکی به غزه بوده که طی آن ۶۷ کودک در بمباران‌های اسرائیل کشته شدند.

عباس افزود: از اسرائیل می‌خواهیم که مسئولیت خود در ارتکاب کشتار و ویرانی روستاها و آواره کردن ساکنان این روستاها از سال ۱۹۴۸ را بپذیرد.

وی اضافه کرد: ما خواستار آن هستیم که سازمان‌های تروریستی اسرائیلی که فلسطینیان را هدف قرار می‌دهند، به عنوان سازمان تروریستی معرفی شوند.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین گفت: به دادگاه جنایی بین‌المللی مراجعه خواهیم کرد تا اسرائیل مسئولیت جنایت‌ها و سیاست‌هایش را متحمل شود.

عباس افزود: این حق ماست که به دنبال ابزارهای دیگری برای دستیابی به حق و حقوق‌مان و رسیدن به صلح باشیم. اسرائیل چاره‌ دیگری برای ما باقی نگذاشته جز اینکه در کل روابط موجود با آن تجدیدنظر کنیم.

وی همچنین خواستار عضویت کامل در سازمان ملل و تلاش‌های جدی برای تدوین یک طرح بین المللی برای پایان دادن به اشغالگری به منظور دستیابی به صلح و ثبات در منطقه بر اساس قطعنامه‌های بین المللی و طرح سازش عربی شد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در ادامه گفت: آمریکا حمایت نامحدودی از اسرائیل می‌کند و آن را از بازخواست دور نگه داشته است. از آمریکا، انگلیس و اسرائیل می‌خواهیم که به طور رسمی مسئولیت خود در ارتکاب جرم علیه ملت فلسطین را به رسمیت بشناسند.

عباس افزود: ما نمی‌پذیریم که تنها طرفی باقی بمانیم که به توافق‌های امضا شده با اسرائیل در سال ۱۹۹۳ (توافق سازش اسلو) پایبند است. اینها توافقاتی است که دیگر عملا وجود ندارد.

وی در مورد اسرای فلسطینی گفت: کلمات قادر به توصیف اسرای ما نیستند. آنها شهدای زنده هستند، آنها قهرمان و رهبران هستند و آزادی آنها وظیفه‌ای است بر گردن ما و تا زمانی که به آزادی نرسند آنها را رها نمی‌کنیم. ما فرزندان و خانواده‌های آنها را رها نخواهیم کرد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در حالی که تصاویری از بازداشت کودکان فلسطینی توسط رژیم اشغالگر را به حاضران نشان می‌داد، گفت: ده‌ها هزار کودک در زندان هستند، کدام قانون بین المللی این را می‌پذیرد...؟

عباس افزود: اسرائیل قوانین نژادپرستانه‌ای را وضع و از پاسخگویی نیز فرار می‌کند. رژیم صهیونیستی به سازمان‌های حقوق بشری مستقل فلسطینی در برابر دیدگان تمام جهان تجاوز می‌کند.

وی اضافه کرد، شورای امنیت سازمان ملل صدها قطعنامه در خصوص فلسطین صادر کرده که از جمله ۹۷ قطعنامه در شورای امنیت سازمان ملل صادر شده که هرگز اجرایی نشده‌اند.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، گفت: دولت فلسطین رویه‌هایی را برای پیوستن به سازمان‌های بین‌المللی از جمله سازمان هوانوردی و بهداشت جهانی آغاز خواهد کرد.

عباس افزود: اگر مانع تراشی در راستای پیوستن کامل ما به سازمان ملل ادامه یابد، ضروری خواهد شد که به مجمع عمومی سازمان ملل مراجعه کنیم.

وی در عین حال مقاومت فلسطین را به طور ضمنی "خشونت و تروریسم" توصیف کرد و گفت: به سوی سلاح، خشونت و تروریسم نخواهیم رفت اما از شما می‌خواهیم که از ملت‌مان حمایت کنید.

محمود عباس این اظهارات را درحالی مطرح کرد و موضع حق به جانب در حمایت از ملت فلسطین گرفت که به همکاری امنیتی با رژیم صهیونیستی علیه مبارزان فلسطینی ادامه می دهد. دستگاههای امنیتی تشکیلات خودگردان هفته پیش در جدیدترین مورد، دو مبارز فلسطینی در کرانه باختری را بازداشت کردند. یکی از این مبارزان به مدت یکسال تحت تعقیب رژیم صهیونیستی قرار داشت و آنها نتوانسته بودند که وی را بازداشت کنند اما تشکیلات خودگردان فلسطین این اقدام را انجام داد. این موج بازداشت پس از درز خبرهایی مبنی بر دیدار محرمانه اخیر مقامات صهیونیست با مسئولان تشکیلات خودگردان صورت گرفت.

گروههای مبارز فلسطینی تاکنون بارها از محمود عباس خواسته اند که به همکاری با اشغالگران پایان دهد و در صف مردم و مقاومت فلسطین قرار بگیرد.

چندی پیش رورزنامه صهیونیستی "هاآرتص" در گزارشی نوشت: رابطه صمیمانه و تنگاتنگ ابومازن (رییس تشکیلات خودگردان فلسطین) با دستگاه امنیتی اسرائیل، دلیل اهمیت همکاری امنیتی با تشکیلات خودگردان فلسطین را روشن می کند؛ همکاری ای که اگر آسیب ببیند می تواند جان بسیاری از اسرائیلی ها را به خطر بیندازد.

به نوشته هاآرتص، "آویگدور لیبرمن" وزیر دارایی رژیم صهیونیستی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: "برای توقف همکاری امنیتی (با تشکیلات حکومت خودگردان)، نیازی نیست زیاد تحت تاثیر اظهارات اخیر ابومازن قرار بگیرید، هماهنگی و همکاری امنیتی با اسراییل همانقدر که برای ما مهم است، برای خود اونیز اهمیت دارد؛ اگر او امروز هنوز زنده است و سازمان های فلسطینی رقیب جانش را نگرفته اند، به لطف هماهنگی امنیتی بین سرویس های امنیتی فلسطین و دستگاه امنیتی اسرائیل بوده است."

زیپی لونی" وزیر امور خارجه اسبق رژیم صهیونیستی نیز اخیر در مقاله ای در روزنامه صهیونیستی "یدیعوت آحرونوت" اظهار داشت: جناح راست در اسرائیل ارتش را برای محافظت از تشکیلات خودگردان فلسطین تحت فشار قرار می دهند زیرا این تشکیلات بار تامین نیازهای میلیون ها فلسطینی در زمینه های آموزشی، بهداشتی، پلیسی و رفاه اجتماعی را از دوش اسرائیل برمی دارد و درعین حال هماهنگی امنیتی با این تشکیلات، از افشا شدن فعالیتهای خطرناک روزانه ارتش در داخل اردوگاههای فلسطینی (در کرانه باختری و شهر اشغالی قدس) جلوگیری می کند.

وی افزود: حضور تشکیلات خودگردان فلسطین موجب رفع اتهام آپارتاید از اسرائیل می شود.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها