شب سیاه تیپ گولانی ارتش صهیونیستی؛ تله مرگ در منطقه الشجاعیه غزه+ویدیو

شب سیاه تیپ گولانی ارتش صهیونیستی؛ تله مرگ در منطقه الشجاعیه غزه+ویدیو
يکشنبه 22 آبان 1401 - 16:03

یک افسر ارتش رژیم صهیونیستی ناگفته هایی را از نبرد بین نیروهای مقاومت فلسطین و نظامیان صهیونیست در منطقه الشجاعیه در شرق نوار غزه در جریان جنگ سال ۲۰۱۴ فاش کرد.

العالم ـ فلسطین اشغالی

ایریز کاباتس افسر عالی رتبه و فرمانده گردان ۱۳ تیپ گولانی (تیپ نخبه) ارتش رژیم صهیونیستی در جنگ ۵۰ روزه غزه در سال ۲۰۱۴ در گفت وگو با شبکه دوازدهم رژیم صهیونیستی، برای اولین بار جزئیاتی را در مورد آن جنگ افشا کرد.

این افسر صهیونیستی، نبرد منطقه الشجاعیه در غزه را «شب سیاه گولانی» توصیف کرد و گفت که در آن شب نظامیانش را به تله مرگ فرستاده است.

تیپ گولانی

وی خاطرنشان کرد، در آن شب نیروهای مقاومت فلسطین ۸ نفر از نیروهای تیپ او را کشتند و یکی از آن ها همچنان در نزد جنبش حماس اسیر است.

او افزود: با گذشت هشت سال از آن شب سخت همچنان صحنه های جنگ جلوی چشمانم هستند. صدای انفجارها در گوشم می پیچد، گویا همچنان میدان نبرد را می بینم که نظامیان فریاد می زنند، من همچنان موشک های ضد تانک و آتش و انفجار را می بینم.

کاباتس تصریح کرد، نیروهایش را با خودروی زرهی به میدان نبرد فرستاد اما این خودرو ناگهان به تله مرگ‌ تبدیل شد.

وی گفت: من همچنان نمی توانم شب ها خوب بخوابم زیرا مسئول نظامیانی بودم که به خانه هایشان بازنگشتند.

افسر عالی رتبه و فرمانده گردان ۱۳ تیپ گولانی (تیپ نخبه) ارتش رژیم صهیونیستی در جنگ ۵۰ روزه غزه در سال ۲۰۱۴ خاطرنشان کرد: ما حمله را در منطقه الشجاعیه آغاز کردیم اما ناگهان نبرد پیچیده شد و اخبار کشته شدن نظامیان به گوشم می رسید، فلسطینی ها از داخل باغ های لیمو شروع به تیراندازی به سمت ما کردند.

وی با بیان این که یک موشک ضد تانک به سمت خودروی زرهی ما شلیک شد و نیروهایمان در آن سوختند، گفت: من تصویری دیدم که هیچکس دوست ندارد آن را ببیند، تصویر سوختن نیروها را دیدم و این تصویر همچنان در ذهنم حک شده است.

پربیننده ترین خبرها