جزئیات وحشتناک کشتار روزانه مهاجران در مرز عربستان

جزئیات وحشتناک کشتار روزانه مهاجران در مرز عربستان
يکشنبه 22 آبان 1401 - 20:14

کشتار وحشیانه مهاجران در مرزهای عربستان سعودی، موجی از انتقادات علیه آل‌سعود راه به همراه داشته است.

العالم عربستان

صحنه های دلخراش از اجساد ده‌ها مهاجر آفریقایی و یمنی به چشم می خورد که برای امرار معاش به عربستان سفر کرده و توسط مرزبانان سعودی در مرز یمن کشته شدند.

یکی از بازماندگان این جنایت می گوید سربازان سعودی عمداً اتاقی را پس از پرکردن با آب، به برق متصل کردند که 25 اتیوپیایی و 8 یمنی در آن حضور داشتند و همه بلافاصله جان خود را از دست دادند.

این بازمانده که یک اتیوپیایی است، افزود که او و دیگران بدون مراسم دوستان خود را در مرز دفن کردند و عادت کرده‌اند هر روز تعدادی از قربانیان را به این شکل دفن کنند.

این شاهد افزود: مرزبانان سعودی مستقیما شلیک و اغلب از خمپاره برای از بین بردن تجمع مهاجران استفاده می کنند و روزانه حدود پنج نفر را در مرز می کشند و تعداد زیادی را زخمی می کنند.

وزارت حقوق بشر یمن جنایات مرزبانان سعودی علیه مهاجران آفریقایی را محکوم کرد و خواستار اقدام بین المللی برای توقف این جنایات شنیع علیه بشریت شد.

این وزارتخانه افزود: وضعیت مهاجران آفریقایی در مرز یمن و عربستان به سازمان بین‌المللی مهاجرت اطلاع داده شده اما تاکنون هیچ واکنش بین‌المللی نشان داده نشده است.

پیش از این، سازمان مهاجرت سازمان ملل، مقامات سعودی را متهم کرده بود که با هدف قرار دادن مهاجران آفریقایی، چندین قتل عام در مرز یمن کرده اند.

پربیننده ترین خبرها