پشت پرده حمله به فرودگاه "الشعیرات" در مرکز سوریه

دوشنبه 23 آبان 1401 - 10:10

خبرنگار العالم در سوریه اعلام کرد رژیم اسرائیل فرودگاه الشعیرات را هدف حملات قرار داد؛ چون این فرودگاه نظامی از اهمیت خاصی در جنگ با گروه تروریستی داعش برخوردار است.

العالم- سوریه

خبرنگار العالم با اشاره به اینکه فرودگاه الشعیرات در مرکز سوریه قرار دارد، خاطرنشان کرد که این فرودگاه مرکز فرماندهی نیروی هوایی محسوب می‌شود که حرکت گروه تروریستی داعش را در عمق بادیه سوریه رصد می‌کند.

بنابر گزارش خبرنگار العالم، گروه تروریستی داعش در حال انجام تدارکاتی در شمال و غرب منطقه "الخمسه"، "خمسین" و "پایگاه التنف" برای انجام حملاتی علیه راه‌های مواصلاتی میان شهرها و مشخصا میان تدمر و دیرالزور است.

هدف اسرائیل از این حملات انتقال بحران سیاست داخلی‌اش به خارج از این رژیم است به‌ویژه اینکه "بنیامین نتانیاهو" و راستگراهای افراطی هم اکنون قدرت را در دست گرفته‌اند.

خبرنگار العالم پیشتر گزارش داده بود که سامانه‌های دفاع هوایی سوریه یکشنبه شب تعدادی موشک مهاجم را در نزدیکی فرودگاه الشعیرات در جنوب شرقی استان حمص ساقط کردند. این تجاوز به شهادت دو نظامی سوریه و زخمی شدن ۳ نفر دیگر منجر شده است.

یک منبع بلندپایه امنیتی اعلام کرد که جنگنده‌های اسرائیلی تعدادی موشک از حریم هوایی لبنان- همجوار با استان حمص- به عمق حومه شرقی جنوب این استان شلیک کردند.

پربیننده ترین خبرها