بن‌سلمان پا جای پای صدام می‌گذارد

بن‌سلمان پا جای پای صدام می‌گذارد
دوشنبه 23 آبان 1401 - 15:07

می‌شد مانند دیگر کشورهای جهان با آنها تعامل کرد و آنها را به همان کشوری که از آن آمده‌اند، بازگرداند. ولی بدشناسی آنها این است که “کشور پادشاهی بن‌سلمان” را مقصد سفر خود انتخاب کرده‌اند و مرگ بر اثر شوک الکتریکی و یا حملات خمپاره‌ای، سرنوشت آنها شده است؛ بله، آنها مهاجران آفریقایی‌تباری هستند که به عربستان سعودی پناه آوردند و اجسادشان در گورهای جمعی کشف شده است.

العالم- کشکول

کشور پادشاهی بن‌سلمان در هر چیزی، متفاوت است از تعاملش با اپوزیسیون گرفته و تعقیب و کشتار آنها با اره گرفته تا مصادره اموال‍شان به سبک راهزنان به بهانه مبارزه با فساد؛ تا از طریق این پول‌ها مجلل‌ترین قایق تفریحی جهان به مبلغ افسانه‌ای ۵ میلیارد دلار خریداری شود. این کشور همچنین از مهاجران به نحوی مرگبار استقبال می‌کند و با جنک بیهوده‌ای که علیه یک کشور مسلمان و همسایه یمن راه انداخته بزرگ‌ترین بحران انسانی عصر حاضر را رقم زده است؛ جنگی که هیچ دلیل موجهی ندارد و تنها برای جلب رضایت اسرائیل آغاز شد که از ظهور قدرتی در یمن نگران است.

اگر تلویزیون یمنی المسیره نبود بر قتل مهاجران آفریقایی‌تبار سرپوش گذاشته می‌شد همانطور که این اتفاق افتاده و بیشتر جنایاتی که کشور پادشاهی بن‌سلمان مرتکب شده است و یا مرتکب می‌شود، به لطف نفت و دلارهای نفتی سانسور می‌شود. چند روز پیش، شبکه المسیره تصاویری از گوری دسته‌جمعی پخش کرد که ده‌ها قربانی آفریقایی در آن دفن شده‌اند که این افراد را نیروهای گارد مرزی عربستان سعودی به قتل رسانده بودند. نجات یافتگان آفریقایی از این قتل عام تائید کردند که سربازان سعودی عمداً پس از جمع‌آوری ده‌ها مهاجر اتیوپیایی آنها را در اتاقی به جریان برق متصل کردند و کشتند. به گفته آنها، نظامیان سعودی که روزانه معمولا پنج نفر از مهاجران آفریقایی را به ضرب گلوله از پای در می‌آورند، این بار در جنایت جدید، آنان را با جریان برق می‌کُشند.

در همین راستا، سرپرست وزارت حقوق بشر یمن اعلام کرد این وزارتخانه به سازمان بین‌المللی مهاجرت درباره کشتار مهاجران آفریقایی در مرز یمن و عربستان اطلاع داده است، اما متأسفانه هیچ پاسخ بین‌المللی نسبت به آنچه این قربانیان در معرض آن قرار دارند، دریافت نکرد.

انتظار می‌رفت که سازمان‌های بین‌المللی گوش‌هایشان را کر کنند و چشمانشان را ببندند تا جنایات رژیم سعودی علیه مهاجران بی‌گناه را نبینند و نشنوند. این سازمان‌ها حتی در مقابل آنچه که رژیم بن سلمان علیه مخالفان سعودی در داخل و خارج انجام می‌دهد کور و خنگ هستند. عربستان سعودی دارای جادویی است که قدرت حرکت و واکنش این سازمان‌ها را فلج می‌کند و از ابزارهای این جادو می‌توان به پول و سجده در مقابل صهیونیسم جهانی و اجرای نقشه‌های آن اشاره کرد که مهمترین آنها عادی‌سازی و دشمنی با محور مقاومت است.

مهارت بن‌سلمان در کشتن مخالفان خود، حتی در غرب و کشورهای ناتو، به شیوه‌های وحشیانه‌ای که حتی به ذهن هیولاهای داعش هم نمی‌رسید، مانند جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار، موید این است که بن سلمان راه صدام ظالم را دنبال می‌کند. زیرا رژيم بن‌سلمان می‌داند تا زمانی‌که به نیابت از غرب و اسرائیل، با جمهوری اسلامی ایران در جنگ و ستیز است غرب چشمانش را بر روی جنایات آن می‌بندد. بنابراین، ملت عربستان و دیگر ملت‌های منطقه باید انتظار داشته باشند که بن‌سلمان اقداماتی شنیع‌تر و وحشیانه‌تر از قبل مرتکب شود به‌ویژه تا زمانیکه این شاهزاده می‌داند حضورش به نفع آمریکا و اسرائیل است.

پربیننده ترین خبرها