کاهش بهای نفت در پی افزایش موارد ابتلا به کووید در چین و نزول تقاضا برای عرضه اوپک

کاهش بهای نفت در پی افزایش موارد ابتلا به کووید در چین و نزول تقاضا برای عرضه اوپک
سه شنبه 24 آبان 1401 - 07:41

بهای طلای سیاه روز گذشته نیز بیش از 3 درصد کاهش را از سر گذرانده بود.

العالم - به نقل از رویترز، بهای نفت در معاملات ابتدایی آسیا در روز سه شنبه پس از کاهش پیش بینی تقاضای جهانی 2022 توسط اوپک سیر نزولی خود را ادامه داد. این در حالی است که افزایش تعداد موارد ابتلا به کووید-19 در چین، چشم انداز مصرف سوخت را در بزرگترین کشور واردکننده نفت خام جهان با ابهام مواجه کرده است.

صبح امروز بهای هر بشکه نفت برنت دریای شمال پس از کاهش 3 درصدی در روز دوشنبه، 39 سنت یا 0.4 درصد کاهش یافت و به 92 دلار و 75 سنت رسید. هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) نیز پس از افت 3.5 درصدی در جلسه قبل، 56 سنت یا 0.7 درصد کاهش داشت و 85 دلار و 31 سنت معامله شد.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) با اشاره به افزایش چالش‌های اقتصادی از جمله تورم بالا و افزایش نرخ بهره، پیش‌بینی رشد تقاضای جهانی نفت در سال 2022 را برای پنجمین بار از آوریل کاهش داد.

این امر پس از آن رخ می دهد که صندوق بین المللی پول روز یکشنبه اعلام کرد چشم انداز اقتصاد جهان، تاریک تر از پیش بینی های ماه گذشته است و دلیل آن نیز بدتر شدن مداوم نظرسنجی های مرتبط با شاخص «مدیران خرید» در ماه های اخیر است.

در همین حال، گرچه سرمایه‌گذاران از اعلام هفته گذشته چین مبنی بر کاهش سیاست سختگیرانه موسوم به «کوویدِ صفر» برای تشویق فعالیت‌های اقتصادی و افزایش تقاضای انرژی استقبال کردند، تحلیلگران ANZ معتقدند افزایش تعداد موارد ابتلا در چین همچنان یک تهدید کلیدی محسوب می‌شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها