تداوم افزایش بهای نفت همزمان با تقویت امیدها درباره تقویت تقاضای سوخت در چین

تداوم افزایش بهای نفت همزمان با تقویت امیدها درباره تقویت تقاضای سوخت در چین
دوشنبه 23 آبان 1401 - 08:38

طلای سیاه، معاملات هفته جاری را با سیری صعودی آغاز کرد.

العالم - جهان

به گزارش العالم به نقل از رویترز، بهای نفت در نخستین ساعات معاملات روز دوشنبه نزدیک به 1 درصد افزایش یافت و صعود روز جمعه را تقویت کرد زیرا چین برخی از پروتکل های سختگیرانه مرتبط با کووید-19 را کاهش داده است؛ موضوعی که امیدها را برای بهبود فعالیت های اقتصادی و تقاضا در بزرگترین واردکننده نفت خام جهان افزایش می‌دهد.

صبح امروز بهای هر بشکه نفت برنت دریای شمال پس از 1.1 درصد افزایش در روز جمعه، 87 سنت یا 0.9 درصد افزایش یافت و به 96 دلار و 86 سنت رسید. هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) نیز پس از صعودی 2.9 درصدی در روز جمعه، 80 سنت یا 0.9 درصد افزایش یافت و 89 دلار و 76 سنت معامله شد.

قیمت کالاها روز جمعه پس از تنظیم اقدامات پیشگیری و کنترل کووید-19 توسط کمیسیون ملی بهداشت چین افزایش یافت. البته موارد ابتلا به ویروس کرونا در نخستین روزهای هفته جاری در چین افزایش یافت.

به گفته استفان اینس از موسسه SPI Asset Management، این سیاست به کاهش بیم و نگرانی ناشی از رویکرد محدودکننده طولانی مدت در فعالیت‌های اقتصادی کمک می‌کند، اما احتمال وارد آمدن ضربه‌ای ناگهانی به تقاضا به دلیل اعمال قرنطینه‌های فعلی را کاهش نمی‌دهد.

این محدودیت‌ها شامل کاهش دو روز زمان قرنطینه برای نزدیکان به افراد مبتلا و مسافران ورودی و همچنین حذف جریمه شرکت‌های هواپیمایی برای وارد کردن مسافران مبتلا است.

ING در یادداشت خود می‌نویسد: «آخرین کاهش الزامات قرنطینه مطمئناً گامی در مسیر درست است، اما اگر قرار باشد شور و شوق اخیر ادامه یابد، احتمالاً بازار باید شاهد تضعیف بیشتر محدودیت‌های کرونایی باشد.»

تقاضای چین برای نفت از عربستان سعودی، بزرگترین صادرکننده نفت جهان، همچنان ضعیف باقی مانده است و چندین پالایشگاه درخواست کرده اند در ماه دسامبر نفت کمتری دریافت کنند.

پربیننده ترین خبرها