تعطیلی کلاس های دانشگاه ویرجینیا در پی تیر‌اندازی مرگبار روز یکشنبه

تعطیلی کلاس های دانشگاه ویرجینیا در پی تیر‌اندازی مرگبار روز یکشنبه
سه شنبه 24 آبان 1401 - 13:07

مقامات دانشگاه ویرجینیای آمریکا اعلام کردند که بر اثر تیراندازی در پارکینگ این دانشگاه سه نفر کشته شدند و کلاسهای درس این دانشگاه روز دوشنبه به وقت محلی تعطیل است.

العالم - آمریکا

به نقل از سی‌ان‌ان، دانشگاه ویرجینیا کلاس‌های خود را در روز سه‌شنبه تعطیل کرد زیرا تیراندازی روز یکشنبه که منجر به کشته شدن سه فوتبالیست دانشگاه و زخمی شدن دو نفر شد، همچنان این مؤسسه آموزشی را تحت تأثیر خود قرار داده است.

در پی این تیراندازی، 3 کشته و 2 مجروح برجای گذاشت و جست‌وجویی گسترده و چندساعته از یکشنبه شب تا صبح دوشنبه ادامه یابد. این جست‌وجو زمانی پایان یافت که مرد مسلح، کریستوفر دارنل جونز جونیور، در شهرستان هنریکو، حدود 80 مایلی شرق شارلوتزویل دستگیر شد. تیموتی لونگو، رئیس پلیس منطقه روز دوشنبه گفت جونز با سه اتهام قتل درجه دوم و سه مورد استفاده از اسلحه در ارتکاب این جنایت روبرو است.

پلیس هنوز انگیزه این حمله را اعلام نکرده است.

پس از انتشار این خبر در روز دوشنبه، موجی از حمایت - هم در سطح محلی و هم در سراسر کشور - به شارلوتزویل سرازیر شد. طبق تصویری که از تیم فوتبال این دانشگاه در توییتر منتشر شده است، دانشگاه روز دوشنبه مراسم روشن کردن شمع برگزار کرد و صدها نفر در محوطه دانشگاه در آن شرکت کردند.

دست‌کم 68 تیراندازی در سال جاری در محوطه مدارس و دانشگاه‌های ایالات متحده رخ داده است، از جمله 15 مورد در محوطه دانشگاه‌ها، با دست‌کم یک نفر کشته در هر مورد، بدون احتساب فرد تیرانداز. مرگبارترین تیراندازی در مدارس در تاریخ مدرن ایالات متحده، حمله سال 2007 در ویرجینیا تک در بلکسبورگ است که در آن یک دانشجوی 23 ساله، 32 نفر را کشت و سپس خودکشی کرد.

طبق اعلام مرکز بایگانی خشونت با اسلحه، که مانند سی‌ان‌ان مواردی را گزارش می دهد که در آنها دست‌کم چهار نفر (به استثنای فردِ تیرانداز) هدف تیراندازی قرار می‌گیرند، تیراندازی در شارلوتزویل یکی از نزدیک به 600 تیراندازی دسته جمعی در ایالات متحده در سال جاری محسوب می‌شود.

پربیننده ترین خبرها