خاشقچی یمن ... اوج وقاحت و وحشیگری و جنایتکاری آل‌سعود!

خاشقچی یمن ... اوج وقاحت و وحشیگری و جنایتکاری آل‌سعود!
سه شنبه 24 آبان 1401 - 23:08

کاربران شبکه های اجتماعی از شنیدن ماجرای کشته شدن علی عاطف العلیی، جوان یمنی غریب در عربستان سعودی که توسط سرویس امنیتی در ریاض پایتخت این کشور ربوده و شکنجه شده بود، خشمگین شدند.

العالمداغهای مجازی

جنایت فاش شده توسط سازمان بشری حقوق و آزادی ها در توییتر با هشتگ «خاشقچی یمن» ترند شد، جنایتی که یادآور ترور جمال خاشقجی روزنامه‌نگار سعودی است .

خاشقجی امروز علی عاطف حضبان العلیی، جوان بیست و چهار ساله یمنی، اهل استان المحویت است که به دلایل نامشخصی، او را از نزدیک محل کارش در ریاض ربوده، کتک زدند و سپس خفه کردند.

شواهد فاش شده توسط "سازمان بشری حقوق و آزادی ها" نشان می دهد که علی قبل از ربایش از طریق پیام رسان واتس اپ از شماره ای مربوط به امنیت دولتی عربستان تهدید شده و سرویس های امنیتی سعودی این جنایت را مخفی کرده و جسد وی را شبانه بدون هیچ گونه تشریفات قانونی دفن کردند.

جسد العلی تبعه یمنی شبانه، ، برخی از نزدیکان وی نیز از سوی مقامات سعودی تهدید شدند که در صورت ادامه درخواست خود برای کالبد شکافی یا دریافت گزارش امنیتی از جنایت، به زندان خواهند افتاد.

عبدالرحمن الاهنومی با انتشار تصاویری از جسد این جوان و تهدیدهایی که شده بود، اظهار داشت: «او با ویزا به ریاض به غربت رفت تا مخارج عروسی‌اش و تعمیر خانه پدر و مادرش را به دست بیاورد. اما دستگاه امنیت دولتی عربستان او را تعقیب می‌کرد و پس از آخرین تهدید، مانند تصویر، ناپدید و تماس‌هایش قطع شد و چند روز بعد جسد وی با علائم شکنجه و ریختن مواد مذاب پیدا شد در پلیس المنار ریاض پیدا شد. نیروهای امنیتی عربستان او را شبانه دفن کردند.

«کمال شرف» با انتشار کاریکاتوری، ذبح قربانی آل علی توسط عربستان سعودی را نشان می دهد.

هشتگ #خاشقجی_یمن، #ما همه_شهید_علی_العلی هستیم و #مرگ_برآل_سعود پس از جنایت فجیعی که دولت سعودی علیه علی عاطف العلی انجام داد در اکثر کشورهای عربی ترند شد

«فیصل مدهش» نیز از سکوت نهادهای حقوق بشری در برابر جنایت فجیع سعودی به شدت انتقاد کرد.

کاربر دیگری نوشته است: رژیم سعودی خاشقجی جدیدی را از یمن اعدام می‌کند. رسانه‌ها و سازمان‌های حقوق بشری که درباره جمال خاشقجی دنیا را بهم ریختند کجا هستند؟ چرا صدای شما را برای این مرد بیچاره نمی‌شنویم؟ یا شاید آمریکا شما را برای خاشقجی و نه از منظر انسان دوستانه حرکت داده بود؟

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها