گزارش| هرج و مرج توییتر با درگیری ماسک با کارکنان و اخراج عجیب آنها علنی شده است

گزارش| هرج و مرج توییتر با درگیری ماسک با کارکنان و اخراج عجیب آنها علنی شده است
چهارشنبه 25 آبان 1401 - 08:55

پس از خرید 44 میلیارد دلاری توییتر به وسیله ایلان ماسک، این پلتفرم روزهای پرحاشیه و خبرسازی را پشت سر می‌گذارد.

العالم - اروپا

شبکه سی‌ان‌ان در گزارشی نوشت: ایلان ماسک علناً با تعداد فزاینده‌ای از کارمندان توییتر در مورد وضعیت این پلتفرم درگیر شده و دست‌کم یکی از آنها را در قالب یک توییت اخراج کرده است که نشانه‌ای از هرج و مرج حاکم بر این شرکت پس از خرید 44 میلیارد دلاری آن از سوی ماسک است.

ماسک ابتدا روز دوشنبه در توییتر با اریک فرونهوفر، یک مهندس نرم‌افزار درگیر شد که با توئیت این میلیاردر با مضمون «اخراج شده» پایان یافت و فرونهوفر نیز تأیید کرد که دسترسی به سیستم‌های داخلی توییتر را از دست داده است. این ماجرا پس از آن صورت گرفت که فرونهوفر شواهدی را در توییتر منتشر کرد که نشان می‌داد ماسک در مورد ادعای خود مبنی بر اینکه توییتر، به قول این میلیاردر، «بسیار کند» در کشورهای مختلف کار می‌کند، «اشتباه» کرده است.

فرونهوفر در این خصوص به سی‌ان‌ان گفت که وقتی یکی از دوستانش توییت ماسک را برای او فرستاد، متوجه اخراجش شد». او گفت «هیچ کس حتی از توییتر با من تماس نگرفته است.» فرونهوفر اضافه کرد تحت رهبری ماسک «مایل به آزمودن شرایط» بوده و خود را «در کمپ انتظار» توصیف کرد، اما افزود «هر چیزی که گزارش شده، صحیح است.» او کار برای ماسک را به عنوان یک «شوی تمام عیار» و وضعیت فعلی امور را «آشوب خالص» توصیف کرد.

طبق توییتی که یک کارمند دیگر منتشر کرده است، دست‌کم یک فرد دیگر نیز که در مورد این موضوع اطلاعاتی را عرضه کرده است، صبح روز سه‌شنبه اخراج شد. تعدادی دیگر از کارمندان توییتر روز سه‌شنبه در این پلتفرم گفتند که با دریافت یک ایمیل اخراج شده‌اند که می‌گوید «رفتارشان خط‌مشی شرکت را نقض کرده است» و برخی گمانه‌زنی می‌کنند که این اقدام ممکن است واکنشی به نظراتی باشد که در کانال‌های داخلی پلتفرم Slack ارائه کرده اند. برخی منابع به CNN گفته اند که کارمندان در روزهای اخیر در انتقاد از ماسک در پلتفرم Slack بسیار صریح بوده اند. سی‌ان‌ان کوشیده است با کارکنان اخراج شده برای تایید این اخبار تماس بگیرد.

ماسک در پاسخ به توئیتی مبنی بر اخراج این افراد در روز سه‌شنبه گفت: «مایلم از اخراج این نابغه‌ها عذرخواهی کنم. استعداد عظیم آنها بدون شک در جاهای دیگر بسیار مفید خواهد بود.»

این اخراج ها پس از آن صورت می گیرد که ماسک نیمی از کارکنان توییتر و بنا به گزارش ها، بسیاری از پیمانکاران آن را اخراج کرد، به گونه ای که بسیاری از منتقدان آن را نوعی بداخلاقی توصیف کرده اند؛ موضوعی که می تواند این پلتفرم را در معرض خطر قرار دهد. اقدامات تلافی‌جویانه ماسک در تقابل با کسانی که با او مخالف هستند نیز در حالی صورت می‌گیرد که او با اخراج مدیران ارشد توییتر و حذف هیئت مدیره آن، کنترل خود را بر شرکت تثبیت کرده است.

در غیاب آنها، ماسک اکنون توییتر را با کمک دوستانش جیسون کالاکانیس و دیوید ساکس اداره می کند. وکیل شخصی او الکس اسپیرو؛ و بنا به گزارش‌ها، مهندسان برخی از شرکت های دیگر او، از جمله تسلا نیز به وی کمک و مشاوره ارائه می‌دهند. علاوه بر مخالفت عمومی کارمندان، به نظر می‌رسد برخی از کارکنان توییتر سعی کرده‌اند به طور خصوصی به ماسک و حلقه درونی‌اش هشدار دهند زیرا به باور آنها، تغییرات مخرب متعددی را در این پلتفرم ایجاد می‌کنند.

یک سند داخلی به دست آمده توسط سی‌ان‌ان نشان می‌دهد که کارمندان، ماسک و دیگران را در مورد برخی از پیامدهایی که احتمالاً در صورت راه‌اندازی سرویس راستی‌آزمایی جدید با هزینه ماهانه 8 دلار در توییتر رخ می‌دهد، آگاه کرده‌اند. این سند که تاریخ آن 1 نوامبر است، نشان می دهد که هر کسی می‌تواند 8 دلار برای دریافت علامت تأیید شده بپردازد بدون آنکه صحت اطلاعات ارائه‌شده اش تأیید شود.

چند ساعت پس از راه‌اندازی سیستم راستی‌آزمایی پولی در هفته گذشته، توییتر با موجی از مقلدان افراد مشهور و جعل هویت شرکت‌ها در پلتفرم خود مواجه شد که به سرعت این سیستم را به چالش کشاندند و به عدم اطمینان روزافزون در میان تبلیغ‌کنندگان که تقریباً تمام تجارت توییتر را تشکیل می‌دهند، دامن زدند. سرویس اشتراک پولی در روز جمعه بدون ارائه هیچ اخطار قبلی به حالت تعلیق درآمد. هنوز مشخص نیست که توییتر چه زمانی ممکن است این خدمت را بازگرداند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها