سرقت منابع نفتی؛ تحرکات مشکوک سفیران عربستان و آمریکا در حضرموت یمن

سرقت منابع نفتی؛ تحرکات مشکوک سفیران عربستان و آمریکا در حضرموت یمن
چهارشنبه 25 آبان 1401 - 09:31

هیات رئیسه پارلمان یمن از "تحرکات مشکوک" سفیران عربستان و آمریکا در استان حضرموت در جنوب شرقی یمن خبر داد و درباره تداوم سرقت منابع نفتی و گازی این کشور به متجاوزان هشدار داد.

العالم ـ یمن

هیات رئیسه پارلمان یمن با هشدار در باره "تحرکات مشکوک" سفیران آمریکا و عربستان در استان حضرموت و تداوم سرقت منابع نفتی و گازی این کشور از سوی متجاوزان، ناراحتی آمریکا از تصمیم دولت نجات ملی یمن برای جلوگیری از سرقت و قاچاق نفت از بنادر نفتی مناطق شرقی این کشور را تقیبح کرد.

وی گفت: انتقال نفت خام با تانکر در بندر "قنا" در استان شبوه یمن مشابه با تجربه غارت نفت کشورهای دیگر از جانب آمریکا است.

این هیات درباره خطرات سفرهای مکرر یک تیم آمریکایی به بندر الضبه یمن و به دنبال آن، سفر سفیران آمریکا و عربستان و هیات همراه آنها در تضاد با قوانین و عرف دیپلماتیک هشدار داد و بر دست داشتن آمریکا در جنایت سرقت نفت یمن و تحرکات مشکوک واشنگتن براساس اهداف و منافع اقتصادی خود تاکید کرد.

این هیات همچنین بر حق مشروع یمن برای مقابله با اشغالگران و متجاوزان و پاسداری از نفت و گاز این کشور ومقابله با سارقان و غارتگران این منابع و ثروت های طبیعی تاکید کرد.

دولت نجات ملی یمن پیش از این به شرکت های نفتی و کشتی رانی درباره ادامه انتقال و غارت نفت و گاز یمن هشدار داده است.

در همین ارتباط نیز اخیرا ارتش یمن طی دو عملیات نظامی در بنادر الضبه در استان حضرموت و قنا در استان شبوه از سرقت نفت یمن جلوگیری کرد.

پربیننده ترین خبرها