افشای قرارداد تجاری جدید سازمان ترامپ با شرکت سعودی در بحبوحه اتهام کلاهبرداری مالیاتی

افشای قرارداد تجاری جدید سازمان ترامپ با شرکت سعودی در بحبوحه اتهام کلاهبرداری مالیاتی
چهارشنبه 25 آبان 1401 - 11:51

روزنامه نیویورک تایمز از قرارداد جدید سازمان ترامپ برای اجازه استفاده از نام این شرکت در پروژه شرکت املاک مستقر در عربستان برای ساخت زمین گلف در عمان پرده برداشت.

العالم ـ آمریکا

این روزنامه آمریکایی نوشت این قرارداد در آستانه اعلام آمادگی دونالد ترامپ برای شرکت در رقابت های انتخاباتی سال ۲۰۲۴‌، ابهاماتی را درباره درهم آمیختن تجارت و سیاست توسط رئیس جمهوری جمهوریخواه پیشین آمریکا پدید آورده است.

اخبار مربوط به این قرارداد که نخستین توافق بین المللی بازاریابی است که سازمان ترامپ از زمان خروج وی از کاخ سفید درباره آن مذاکره کرده است، درحالی منتشر شده که رئیس جمهوری پیشین آمریکا تاکنون نیز با تحقیقاتی درباره مسائل تجاری اش و اتهام کلاهبرداری مالیاتی مواجه بوده است.

مدیر اجرایی سازمان ترامپ گفت: این پروژه که قرار است در مسقط پایتخت عمان در مجاورت خلیج عمان ساخته شود شامل تفریحگاه و زمین گلف، دو هتل و ویلا است.

این سازمان با یکی از بزرگترین شرکت های املاک و مستغلات در عربستان موسوم به دارالارکام در این پروژه همکاری می کند.

قراردادهایی از این دست که سازمان ترامپ به دلیل استفاده از نام این شرکت از فروش املاک یا زمین گلف درامد کسب می کند یکی از منابع اصلی کسب درامد برای این سازمان قبل از انتخاب ترامپ به عنوان رئیس جمهور بود اما سازمان ترامپ موافقت کرد در زمان حضور ترامپ در کاخ سفید از امضای هر گونه قرارداد جدید بین المللی خودداری کند.

به نوشته این روزنامه، از زمانی که ترامپ کاخ سفید را ترک کرد مذاکره درباره هرگونه قرارداد جدیدی کُند بوده است زیرا با تحقیقات قبلی مربوط به قراردادهای مدنی و جنایی این سازمان مواجه بوده است و قرارداد جدید با شرکت سعودی درحالی مطرح شده که سازمان ترامپ با مشکلات حقوقی مواجه است.

براساس این گزارش، روند محاکمه سازمان ترامپ در دادگاه عالی ایالتی منهتن به اتهام کلاهبرداری مالیاتی در حال سپری شدن است و این سازمان با شکایت دادستان کل نیویورک دست و پنجه نرم می کند. در این شکایت ترامپ، سازمان متبوع او و سه فرزندش به کلاهبرداری متهم شده اند.

افشای این قرارداد در آستانه اعلام آمادگی ترامپ برای شرکت در کمپین های ریاست جمهوری ۲۰۲۴ بار دیگر ابهاماتی را درباره معاملات تجاری او با کشورهای خارجی مطرح کرده است.

به گزارش ایرنا، ترامپ در دوران ریاست جمهوری اش روابط نزدیکی با دولت عربستان داشت و مجوز فروش میلیاردها دلار سلاح به عربستان را صادر کرد. همچنین از دولت عربستان بعد از قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد عرب دفاع کرد. عربستان ۶ ماه پس از خروج جرد کوشنر داماد ترامپ از کاخ سفید به ارزش ۲ میلیارد دلار در شرکت او سرمایه‌گذاری کرد.

انتظار می رود پروژه عمان در دهه آینده ساخته شود و کار طراحی هنوز در حال انجام است. سخنگوی سازمان ترامپ گفت: هنوز مشخص نیست که یکی از هتل ها به نام ترامپ باشد یا خیر، اما زمین گلف به نام او خواهد بود و آن را به هفدهمین مجموعه گلف در مجموعه این سازمان تبدیل می کند.

ترامپ به تازگی در مصاحبه ای در پاسخ به سوالاتی درباره نقض حقوق بشر، از عربستان دفاع کرد.

سازمان ترامپ پیشتر نیز از قراردادهای بین المللی از جمله پروژه ساخت دو زمین گلف در اندونزی خبر داده بود که هنوز محقق نشده اند.

پربیننده ترین خبرها