اتهامات غرب در باره حادثه موشکی لهستان؛ مدودف نسبت به وقوع یک جنگ جهانی جدید هشدار داد

اتهامات غرب در باره حادثه موشکی لهستان؛ مدودف نسبت به وقوع یک جنگ جهانی جدید هشدار داد
چهارشنبه 25 آبان 1401 - 12:33

«دیمیتری مدودوف» معاون شورای امنیت ملی روسیه امروز (چهارشنبه) در واکنش به اتهامات غرب علیه روسیه در حادثه موشکی لهستان نسبت به بروز جنگ جهانی هشدار داد.

العالم ـ اروپا

نخست‌وزیر سابق روسیه در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: حادثه "حمله موشکی" به مزرعه‌ای در لهستان فقط یک چیز را ثابت می کند: غرب با راه اندازی یک جنگ ترکیبی علیه روسیه، به جنگ جهانی نزدیک‌تر می‌شود.

بنا بر اعلام رادیو زیت لهستان شب گذشته دو موشک در روستای پرژوودوف در منطقه ویوودشیپ لوبلسکی شرق لهستان واقع در مرز اوکراین اصابت کرد. بر اثر این حادثه دو نفر کشته شدند.

رئیس جمهور لهستان روز چهارشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که مقامات کشورش اطلاعات دقیقی در مورد این که چه کشوری موشکی را که در شرق این جمهوری سقوط کرده ، شلیک کرده است، ندارند اما احتمالا موشک مزبور ساخت روسیه است.

در حالی که در گزارش‌های اولیه یک مقام اطلاعاتی آمریکا در مصاحبه با آسوشیتدپرس از سقوط موشک‌های روسیه در لهستان خبر داده بود.

به گزارش ایرنا، آسوشیتدپرس ساعتی پیش به نقل از سه مقام آمریکایی که خواستند نامشان فاش نشود، نوشت که برآوردهای اولیه نشان می‌دهد موشک پدافند هوایی اوکراین در خاک لهستان سقوط کرده است.

وزارت دفاع روسیه پس از این سانحه اعلام کرده بود که سخن گفتن از اصابت موشک در لهستان، یک اقدام تحریک آمیز عامدانه است.

پربیننده ترین خبرها