العالم گزارش می دهد؛

ادامه واکنش های خشمگینانه به جنایت قتل جوان یمنی در ریاض

چهارشنبه 25 آبان 1401 - 17:07

خشم گسترده مردمی نسبت به جنایت قتل "علی عاطف العلیی" جوان یمنی در ریاض که به "خاشقچی یمن" معروف شد، همچنان ادامه دارد.

العالم ـ یمن

به گزارش العالم، رژیم سعودی همزمان با بایکوت خبری و سکوت شرم آور نهادهای بین المللی، روزانه دست به تجاوزات حقوق بشری و جنایتهایی بی شمار علیه مخالفان می زند.

ماجرای "علی عاطف العلیی" جوان یمنی که در ریاض از سوی دستگاه امنیت ملی ربوده شد و تحت شکنجه قرار گرفت و سپس به شیوه هولناکی به قتل رسید، همچنان موجب برانگیختن خشم گسترده مردمی در فضای مجازی می شود.

کاربران تاکید کردند که زبان در برابر اینهمه وحشیگری و جنایت از سوی رژیم سعودی قاصر است.

برخی دیگر از کاربران گواهی فوت و نتیجه کالبد شکافی جسد شهید العلیی را منتشر کردند که در آن تاکید شده که وی پس از شکنجه، اعدام شده است.

کاربران دیگری خواستار تحقق عدالت و دستگیری عاملان این جنایت و قصاص شدند. کاربران اظهار داشتند که جامعه جهانی چرا جنایت های آل سعود را محکوم نمی کند؟!

رییس نهاد اروپایی سعودی حقوق بشر در هشتمین نشست بین المللی مبارزه با اعدام در برلین از سکوت غرب در قبال جنایت های آل سعود انتقاد کرد و گفت: دولت های غرب با برگزاری دیدارهای متعدد با مسئولان سعودی، در واقع این کشور را به ارتکاب جنایت های بیشتر تشویق می کنند.

وی همچنین در این نشست تصاویر کودکان زیر سن قانونی که در عربستان سعودی در معرض خطر اعدام قرار دارند، به دست گرفته بود و تصاویر آنها را در مقابل شرکت کنندگان بلند کرد.

نهاد اروپایی ـ سعودی حقوق بشر پیش از این به ادامه حبس مدافعان حقوق بشر مانند عیسی النجیفی و محمد الربیعه به رغم پایان یافتن محکومیت شان در ریاض اشاره کرد.

رژیم سعودی همچنین احکام زندانیان آزادی بیان را نیز افزایش می دهد.

این جنایت های هولناک و بیشمار رژیم سعودی به جنگ تجاوزکارانه اش علیه یمن افزوده می شود. پیامدهای این جنگ همچنان دامن بسیاری از کودکان را گرفته است. اخیرا محمد کودک بیمار یمنی جان خود را از دست داد زیرا خانواده اش به سبب محاصره ظالمانه از انتقال فرزندشان به خارج از کشور بازماندند.

پربیننده ترین خبرها