سیاستمدار مخالف تونسی از سفر منع شد

سیاستمدار مخالف تونسی از سفر منع شد
چهارشنبه 25 آبان 1401 - 18:09

رئیس حزب آفاق تونس بر مبنای یک دستور قضایی اجازه خروج از این کشور را ندارد.

العالم - تونس

به گزارش العالم به نقل از رویترز، رئیس یک حزب سیاسی تونس که از مخالفان برجسته رئیس جمهور قیس سعید محسوب می شود، گفت روز چهارشنبه از خروج از کشور منع شد؛ موضوعی که نگرانی ها را در مورد حق مخالفت و کثرت گرایی دموکراتیک در این کشور تشدید می کند.

فاضل عبدالکفی، رئیس حزب آفاق تونس، گفت پلیس او را در فرودگاه بین المللی کارتاژ متوقف کرد و از سفرش جلوگیری به عمل آورد؛ آن هم بدون ارائه حکم قضایی.

این اقدام یک روز پس از آن صورت گرفت که پلیس تحقیقات خود را از یک روزنامه نگار به دلیل مقاله ای در انتقاد از نخست وزیر و در آستانه انتخابات پارلمانی آغاز کرد که مخالفان سعید آن را غیردموکراتیک توصیف کرده اند.

قیس سعید سال گذشته اختیارات گسترده ای را برای خود ایجاد کرد، پارلمان منتخب را به تعطیلی کشاند و با برگزاری یک همه پرسی، قدرت مطلق ریاست جمهوری را که توسط قوه مقننه‌ی تضعیف‌شده در قانون اساسی جدید تقویت شده است، تثبیت کرد.

یک مقام وزارت کشور به رویترز گفت دادگاه تونس تصمیمی قضایی برای جلوگیری از سفر عبدالکفی اتخاذ کرده است و افزود این وزارتخانه به طور مستقل اختیاری برای اتخاذ این تصمیم ندارد.

عبدالکفی به رویترز گفت از هیچ تصمیم قضایی علیه وی مطلع نشده است. او افزود: «آیا این منطقی است که تصمیمی بدون اطلاع من اتخاذ شود؟» او این اقدام را «نقض یک حق اولیه» خواند.

گروه های حقوق بشر هشدار داده اند که اقدامات سعید دموکراسی تونس و حقوق و آزادی های بدست آمده پس از انقلاب 2011 را به خطر انداخته است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها