ادعای نیروی تروریستی سنتکام علیه ایران درخصوص حمله به نفتکش در دریای عمان

ادعای نیروی تروریستی سنتکام علیه ایران درخصوص حمله به نفتکش در دریای عمان
چهارشنبه 25 آبان 1401 - 18:08

فرمانده نیروهای تروریستی آمریکا مدعی شد که حمله به یک کشتی غیرنظامی نشان دهنده فعالیت‌های بی‌ثبات کننده ایران است.

العالم - آمریکا

مایکل کوریلا، فرمانده نیروهای تروریستی آمریکا(سنتکام) در گفت‌وگو با شبکه الجزیره گفت که ناوگان پنجم آمریکا از حمله به کشتی تجاری در دریای عمان مطلع است.

وی مدعی شد که حمله به یک کشتی غیرنظامی در یک تنگه حیاتی نشان دهنده فعالیت های بی ثبات کننده ایران است.

پیش از این منابع خبری گزارش داده‌اند نفتکشی با پرچم لیبریا سه‌شنبه شب توسط یک پهپاد در آب‌های دریای عمان هدف قرار گرفته است.

اسکای نیوز گزارش کرد، فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی ایالات متحده اعلام کرد از این حادثه مطلع است. این نفتکش متعلق به کشتیرانی اقیانوس آرام شرقی است که مرکز آن در سنگاپور است اما آسوشیتدپرس می‌گوید مالک اصلی میلیاردری اسرائیلی به نام "ایدان اوفر" است.

الجزیره گزارش داد که رسانه‌های صهیونیستی از جمله رادیو ارتش این رژیم با طرح ادعاهایی بی اساس و فرافکنانه اعلام کردند که یک مسئول امنیتی صهیونیست می‌گوید ایران پشت این حمله قرار دارد.

این رسانه‌ها مدعی هستند که این نفتکش توسط پهپاد هدف قرار گرفته است و ایران مشکوک به انجام حمله مستقیم است.

الجزیره همچنین به نقل از رسانه‌های صهیونیستی اعلام کرد که ارتش آمریکا به ارتش رژیم صهیونیستی ادعا کرده که پهپاد مورد استفاده در حمله به نفتکش از نوع "شاهد" ایرانی است.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص نیز به نقل از مسئولان امنیتی صهیونیستی ادعا کرد که هدف قرار دادن نفتکش یک خطای راهبردی از سوی ایران بود.

این روزنامه نوشت که دستگاه‌های امنیتی صهیونیستی معتقدند که این اقدام ایران در راستای به چالش کشیدن کشورهای غربی است.

این ادعاها درحالی مطرح می شود که هنوز هیچ فرد یا سازمانی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است.

شرکت مالک این نفتکش اعلام کرد که تحقیقاتی درخصوص این حمله انجام خواهد داد.

این شرکت همچنین تاکید کرد که گزارشات اولیه نشان می‌دهد که نفتکش توسط یک پرتابه مورد هدف قرار گرفته و هنوز گزارشاتی درخصوص میزان خسارت‌ها نداریم.

شایان ذکر است؛ شرارت‌های سابقه‌دار رژیم صهیونیستی در ایام جام جهانی این بار زودتر آغاز شد. رقابت‌های منطقه‌ای و انتقال بحران تشکیل کابینه در سرزمین‌های اشغالی به خارج، محور عبری ـ عربی را برای حمله به نفتکش در دریای عمان فعال کرده است تا به‌کمک جوسازی رسانه‌ای همزمان قطر و ایران را درگیر حاشیه کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها