حمله پهپادی به نفتکش اسرائیلی در نزدیکی سواحل عمان کار کیست؟

حمله پهپادی به نفتکش اسرائیلی در نزدیکی سواحل عمان کار کیست؟
چهارشنبه 25 آبان 1401 - 14:46

العالم _ فلسطین اشغالی

خبر:

یک نفتکش تحت تملک تاجری اسرائیلی روبروی سواحل کشور عمان امروز چهارشنبه مورد هجوم پهپادی انتحاری قرار گرفت.

تحلیل:

- اگر چه تا این لحظه هیچ کس عهده دار این حمله نشده است اما اینکه نفتکش تحت تملک یک تاجر اسرائیلی است می تواند در ظاهر نشان می دهد عاملین حمله از دشمنان جدی رژیم صهیونیستی هستند.

- یک مقام امنیتی اسرائیلی، ایران را در این ماجرا متهم کرده است. این ادعا نشان می دهد پس از ماجرای چند روز پیش حمله رژیم صهیونیستی به تانکرهای سوخت ایرانی در مرز سوریه و عراق، رژیم انتظار انتقام و مقابله به مثل را داشته است. این در حالی است که تا این لحظه هیچ منبع ایرانی این اتهام را تایید نکرده است.

- بعد از آخرین مورد در جنگ کشتی ها در 2018 که طی آن یک کشتی اسرائیلی مورد حمله قرار گرفت و گروه های مقاومت در منطقه مسئولیت آن را پذیرفتند اسرائیل رسما در جنگ کشتی ها پرچم سفید خود را بالا برد.

- تجارت دریایی اسرائیل 85درصد ازحجم تجارت رژیم را تشکیل می دهد و هرگونه تهدیدی نسبت به آن به معنای تهدید کلیت اقتصاد اسرائیل است. همین مساله باعث می شود حمله پهپادی به نفتکش اسرائیلی و متهم کردن ایران به آن باور پذیری اتهام اسرائیل به ایران را بالا ببرد.

- در همین حال اگر چه هنوز هیچ اطلاعاتی از حجم خسارات وارده به کشتی رسانه ای نشده است می توان انتظار داشت این حمله گونه ای نمایش از سوی رژیم صهیونیستی در همراهی با دشمنان دیروز قطر درمنطقه باشد. کشورهایی که سه ونیم سال قطر را در محاصره قرار دادند و البته سرافکنده مجبور شدند برای دست بوسی این کشور حاضر شوند. ایجاد بی ثباتی در منطقه رویکرد همیشگی اسرائیل و بی ثبات سازی منطقه باهدف تحت تاثیر قراردادن رویداد جام جهانی در قطر می تواند هدف دشمنان دیروز و به ظاهر دوستان امروز قطر باشد طبعا پذیرش توفیق بزرگی چون میزبانی بازی های جام جهانی محل حسادت این کشورها است.

- در همین حال وفق منابع موثق ایران به قطر قول داده است در برگزاری پر شکوه و توام با آرامش جام جهانی در قطر از هیچ مساعدتی کوتاهی نکند.

پربیننده ترین خبرها