ارتش رژیم صهیونیستی: تل آویو و آمریکا قابلیت نظامی سریع علیه ایران شکل می‌دهند

ارتش رژیم صهیونیستی: تل آویو و آمریکا قابلیت نظامی سریع علیه ایران شکل می‌دهند
چهارشنبه 25 آبان 1401 - 17:56

رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم موقت صهیونیستی در ملاقات با فرمانده تروریست‌های سنتکام از توسعه قابلیت‌های مشترک نظامی در مقابله با ایران سخن گفت.

العالم - ایران

«آویو کوخاوی»، رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم موقت صهیونیستی روز چهارشنبه در ملاقات با ژنرال آمریکایی از توسعه قابلیت‌های مشترک نظامی در مقابله با ایران سخن گفت.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل» ژنرال «مایکل اریک کوریلا» رئیس سنتکام، فرماندهی مرکزی آمریکا در خاورمیانه، روز چهارشنبه در چهارمین دیدار رسمی خود وارد فلسطین اشغالی شد و با مقام‌های ارشد ارتش رژیم صهیونیستی دیدار و گفت‌وگو کرد.

کوخاوی در این دیدار گفت که (رژیم) اسرائیل و آمریکا در حال توسعه قابلیت‌های نظامی مشترک سریع علیه ایران و سایر تهدیدات در خاورمیانه هست. وی افزود: «در مواجهه با تهدیدات در حال توسعه در خاورمیانه و به ‌ویژه علیه ایران، سرگرم آموزش و توسعه قابلیت‌های نظامی مشترک سریع هستیم».

این گزارش حاکیست، کوریلا، کوخاوی و دیگر مقام‌های ارشد رژیم موقت صهیونیستی و آمریکا حاضر در این دیدار در مورد تلاش‌های اسرائیل علیه ایران به گفت‌وگو پرداختند.

کوریلا همراه با «تومر بار» فرمانده نیروی هوایی رژیم اسرائیل از پایگاه هوایی «نواتیم» در شمال صحرای «نقب»، مکان استقرار ناوگان جنگنده‌های رادار گریز«اف-۳۵» نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی دیدار کرد.

وبگاه شبکه «المیادین» روز چهارشنبه در گزارشی تحلیلی به پیامدهای دستیابی ایران به موشک هایپرسونیک در بازدارندگی بین‌المللی پرداخت و تاکید کرد که این موشک با توانمندی‌های منحصربه‌فردش، واشنگتن و تل‌آویو را غافلگیر کرده است.

براساس این گزارش، موشک «هایپرسونیک» (ابرفراصوت) که تمام مشخصات موشک‌های مشابه در دست کشورهای بزرگ را دارد، همانند یک صاعقه علیه تلاش‌های دشمنان ایران عمل کرده و در نهایت، ائتلاف مقابل آمریکا به رهبری روسیه و چین را تقویت خواهد کرد.

در بخش دیگری از این گزارش آمده که رونمایی تهران از این موشک ابرفراصوت، هشداری جدی به تل‌آویو و سران آن در دوری از هر درگیری با محور مقاومت است.

وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران در روزهای گذشته اعلام کرد که سامانه دفاع موشکی «باور- ۳۷۳» می‌تواند با انواع تهدیدات آیرودینامیک و بالستیک همچون پهپادها، جنگنده‌های نسل پنجم با سطح مقطع بسیار پایین، موشک‌های کروز، موشک‌های بالستیک و بالگردها مقابله کند.

به دنبال این موفقیت، چند بمب افکن آمریکا و جت‌های رژیم صهیونیستی بر فراز حریم هوایی فلسطین اشغالی پرواز کردند. در این پرواز نمایشی، چند بمب‌افکن «بی-۵۲» آمریکا روز پنجشنبه بر فراز خاورمیانه پرواز کردند.

جنگنده‌های «اف-۳۵» رژیم اسرائیل برای نخستین بار دو فروند بمب‌افکن «بی-۵۲» متعلق به نیروهای سنتکام را در حریم هوایی فلسطین اشغالی اسکورت کردند

فارس

پربیننده ترین خبرها