زلال قرآن (1658)؛

ذکر و تسبیح خداوند چه تاثیری در نورانیت قلب انسان دارد؟

ذکر و تسبیح خداوند چه تاثیری در نورانیت قلب انسان دارد؟
جمعه 27 آبان 1401 - 12:47

العالم - زلال قرآن
هر فرد انسانی موظف است با صدق نیت و اخلاص کامل و با انقطاع الی الله بسوی خداوند سبحان توجه قلبی داشته و با اعتقاد کامل به یگانگی خدا و نبوت و رسالت رسول الله (ص) و دیگر انبیاء الهی و قرآن و سایر کتب آسمانی و روز قیامت، به ذکر لسانی و قلبی خداوند سبحان، مذکور در آیات 41 تا 43 سوره مبارکه احزاب بپردازد:
« يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اذْكُرُوا اللَّـهَ ذِكْرًا كَثِيرًا .وَسَبِّحُوهُ بُكْرَةً وَأَصِيلًا .هُوَ الَّذِي يُصَلِّي عَلَيْكُمْ وَمَلَائِكَتُهُ لِيُخْرِجَكُمْ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِوَكَانَ بِالْمُؤْمِنِينَ رَحِيمًا»
ترجمه: (ای کسانی که ایمان آورده ‌اید ذکر حق و یاد خدا (به دل و زبان) بسیار کنید. و دائم صبح و شام به تسبیح و تنزیه ذات پاکش بپردازید. اوست خدایی که هم او و هم فرشتگانش بر شما بندگان رحمت می ‌فرستند تا شما را از ظلمت‌های جهل و نقص و گمراهی، بیرون آرد و به عالم نور (علم وایمان) رساند و او بر اهل ایمان بسیار مهربان است).

و به انجام اعمال صالحه (نماز و زکات وفای به عهد و صبر و استقامت در راه حق و...) مبادرت نماید و بواسطه نورانیت حاصل از آنها، خود را در صف صدیقین و متقین قرار دهد، به فضل الهی مشمول لطف و رحمت واسعه خداوند رحمان قرار می گیرد و در نهایت به نورالانوار و پیشگاه با عظمت الهی و مقام رفیع قرب او نائل می گردد، ان شاءَالله...

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها