البوسعیدی: روابط عمان و سوریه بر اصل احترام متقابل استوار است

البوسعیدی: روابط عمان و سوریه بر اصل احترام متقابل استوار است
جمعه 27 آبان 1401 - 14:20

سفیر سلطان نشین عمان در دمشق به تشریح روابط میان کشورش با سوریه پرداخت.

العالم - سوریه

«ترکی بن محمود البوسعیدی» سفیر سلطان نشین عمان در دمشق تاکید کرد که روابط عمان و سوریه بر مبنای اصولی محکم و احترام متقابل و منافع مشترک استوار است.

وی در گفتگویی با سانا گفت: دیدگاه رهبران دو کشور بر اهمیت تداوم اقدام جدی برای توسعه روابط دوجانبه است، به گونه‌ای که منافع دو کشور را برآورده سازد.

البوسعیدی تاکید کرد: ادامه سفرهای هیئت های دو کشور، گواهی بر تمایل دائمی و صادقانه میان دو کشور برای پیشرفت روند همکاری دوجانبه است.

وی گفت: تاسیس شورای اقدامات مشترک، نمایانگر جدیت برای توسعه همکاری و تقویت نقش خصوصی و استفاده از امکانات در توسعه روابط اقتصادی میان سلطان نشین عمان و سوریه است.

البوسعیدی به توافقات همکاری و شراکت میان مسقط و دمشق در زمینه‌های فرهنگی، آموزشی، بهداشتی و دیگر زمینه‌ها اشاره کرد.

وی درباره سرمایه گذاری عمان در سوریه هم گفت: بازار سوریه متنوع و غنی است و بستر مناسبی برای سرمایه گذاری دارد و برای سرمایه گذاران جذاب است. بخش‌های تولیدی سوریه با شرایط بحرانی به شکل سازنده مقابله کرد و این موجب اعتماد و خوش بینی برای امکان سرمایه گذاری می شود.

سفیر عمان در دمشق تاکید کرد: سرمایه گذاران عمانی مایل به بررسی سرمایه گذاری در بخش‌های تجاری، صنعتی و گردشگری هستند. بسیاری از آنها منتظر شرایط مناسب کار هستند که اجازه سرازیر شدن سرمایه‌های خارجی در طرح‌های بازسازی را می‌دهد.

البوسعیدی درباره چشم انداز 2040 عمان که هدف آن سوق دادن عمان به صف کشورهای پیشرفته اقتصادی است، گفت: این چشم انداز به مثابه نقشه راه آینده است و این در گزارش‌های نهادهای مالی و پولی جهانی هویداست و ناظران امور هم تحولات توسعه اقتصادی در عمان را شاهد هستند.

وی از سیاست عمان در فاصله گرفتن از اقتصاد تک محصولی و وابسته به درآمدهای نفتی هم سخن گفت.

پربیننده ترین خبرها