ریابکوف: روسیه مخالف مذاکرات بیشتر با آمریکا نیست

ریابکوف: روسیه مخالف مذاکرات بیشتر با آمریکا نیست
جمعه 27 آبان 1401 - 15:48

معاون وزارت امور خارجه روسیه روز جمعه هم زمان با نزدیک شدن زمان نشست نمایندگان واشنگتن و مسکو در قاهره درباره محدودسازی جنگ افزارهای هسته ای، احتمال مذاکرات بیشتر مقام های بلندپایه ۲ کشور را درباره ثبات راهبردی، رد نکرد.

العالم - اروپا

به نقل از خبرگزاری رویترز؛ سرگئی ریابکوف گفته است که ما درصورت ابراز تمایل و آمادگی آمریکاییان، پاسخ منفی نخواهیم داد.

"توانایی راهبردی" اصطلاحی است که روسیه و ایالات متحده به عنوان بزرگ ترین قدرت های هسته ای جهان، برای اشاره به کاهش خطر جنگ اتمی، به کار می برند.

قرار است مقام های روسیه و آمریکا از ۲۹ نوامبر تا ۶ دسامبر (۸-۱۵ آذر ماه) برای بررسی پیمان جدید استارت، برای کاهش جنگ افزارهای هسته ای در قاهره، پایتخت مصر دیدار کنند.

ریابکوف پیش از این گفته بود که موضوعی برای مذاکره با آمریکا درباره اوکراین وجود ندارد.

خبرگزاری اینترفکس به نقل از معاون وزیر امور خارجه روسیه گزارش داده بوده که با توجه به مواضع مخالف عمیق ۲ طرف، موضوعی برای مذاکره با آنها درباره اوکراین وجود ندارد.

واسیلی نبنزیا سفیر و نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد، چهارشنبه در نشست شورای امنیت درباره اوکراین گفت: اوکراین و لهستان تلاش کردند با استفاده از حادثه برخورد موشک به شرق این کشور، به آغاز درگیری مستقیم میان ناتو و روسیه دامن بزنند.

نبنزیا افزود که اگر این نشست برگزار نمی شد، باید برای بحث و گفتگو در مورد تلاشهای اوکراین و لهستان برای ایجاد درگیری مستقیم میان روسیه و ناتو تشکیل می‌شد.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها