رونمایی از دختر رهبر کره شمالی در سایت پرتاب موشک + عکس

رونمایی از دختر رهبر کره شمالی در سایت پرتاب موشک + عکس
شنبه 28 آبان 1401 - 09:02

زندگی خصوصی کیم جونگ اون همواره توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرده است.

العالم - آسیا

به گزارش شبکه خبری العالم به نقل از آسوشیتدپرس، کره شمالی از دختر کمتر شناخته شده‌ی رهبر خود، کیم جونگ اون، در یک سایت پرتاب موشک رونمایی کرد؛ موضوعی که توجه زیادی را به یکی از اعضای نسل چهارم خانواده خاندانی که بیش از هفت دهه بر کره شمالی حکومت می کنند، جلب می‌کند.



رسانه دولتی کره شمالی روز شنبه اعلام کرد کیم روز گذشته پرتاب یک نوع جدید از موشک بالستیک قاره پیما را به همراه همسرش ری سول جو، «دختر عزیزشان» و دیگر مقامات مشاهده کرده است. به گفته رهبر کره شمالی، پرتاب موشک هواسونگ-17 - دوربردترین موشک کره شمالی - با قابلیت حمل سلاح هسته ای - ثابت کرد که او سلاح قابل اعتمادی برای مهار تهدیدات نظامی ایالات متحده دارد.

روزنامه Rodong Sinmun همچنین عکس های زیادی از کیم منتشر کرد که در حال تماشای یک موشک در حال پرواز از راه دور با دخترش است. عکس‌های دیگر، او را در حالی که موهایش را به عقب جمع کرده بود، با یک ژاکت سفید و یک جفت کفش قرمز، نشان می‌داد که دست در دست پدرش به سوی یک موشک بزرگ که بر فراز یک کامیون قرار داشت، حرکت می‌کرد.

این نخستین بار است که رسانه های دولتی کره شمالی از دختر رهبر کشور یاد می کنند یا عکس های او را منتشر می کنند. رسانه ها جزئیات بیشتری درباره او مانند نام و سنش ارائه نکردند.

بخش بزرگی از زندگی خصوصی کیم همچنان ناشناخته است. اما رسانه های کره جنوبی گزارش دادند که کیم جونگ اون در سال 2009 با ری، خواننده پیشین، ازدواج کرد و این زوج سه فرزند دارند که در سال های 2010، 2013 و 2017 به دنیا آمده اند.

مشخص نیست کیم کدام کودک را به محل پرتاب آورده بود. اما در سال 2013، دنیس رادمن، ستاره بازنشسته NBA پس از سفر به پیونگ یانگ به روزنامه انگلیسی گاردین گفت که او و کیم در کنار دریا با خانواده رهبر کره شمالی وقت گذرانده‌اند و او دختر کوچک کیم - به نام Ju Ae - را در آغوش گرفته است. به نام .

هویت فرزندان کیم، توجه زیادی را در بسیاری از کشورها به خود جلب کرده است زیرا رهبر 38 ساله کره شمالی علناً وارثی را معرفی نکرده است.

هنگامی که در سال 2020 در میان شایعات تایید نشده در مورد وضعیت سلامتی رهبر کره شمالی، او برای مدت طولانی از انظار عمومی ناپدید شد، گمانه‌زنی‌های رسانه های جهانی در مورد اینکه چه کسی در نوبت اداره این کشور دارای سلاح هسته ای قرار دارد، تشدید شد. بسیاری از ناظران در آن زمان گفتند که خواهر کوچکتر کیم، کیم یو جونگ، در صورت ناتوانی برادرش وارد عمل می شود و کشور را اداره می کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها