رژیم صهیونیستی آزمایش نسخه دریایی گنبد آهنین را تکمیل کرد

رژیم صهیونیستی آزمایش نسخه دریایی گنبد آهنین را تکمیل کرد
شنبه 28 آبان 1401 - 13:59

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد آزمایش رهگیری پیشرفته سامانه دریایی گنبد آهنین "C-Dome" تکمیل شده است.

العالم - فلسطین اشغالی

به نقل از خبرگزاری سما، ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد به عنوان بخشی از آزمایش رهگیری، این سامانه روی «کوروت&39»، مستقر شد. این سامانه از مجموع چهار رزمناو موشکی پیشرفته، دومین رزمناو است که نیروی دریایی اسرائیل در دو سال گذشته دریافت کرده است. بهره برداری از این سامانه نقطه عطفی در افزایش قابلیت‌های کشتی‌های نظامی است.

در این آزمایش که توسط نیروی دریایی، وزارت دفاع و شرکت سامانه‌های دفاعی پیشرفته رژیم صهیونیستی موسوم به رافائل انجام شد، تهدیدهای واقعی شامل شناسایی موفق توسط سامانه و رهگیری هدف در سناریوهای چالش برانگیز شبیه سازی شد.

سامانه دریایی گنبد آهنین "C-Dome" یک سیستم دفاعی پیشرفته است که از داخل کشتی موشکی "Oz" مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رژیم صهیونیستی سامانه دریایی گنبد آهنین را در گستره وسیعی از وظایف، از جمله حفاظت از دارایی‌های استراتژیک، منطقه انحصاری اقتصادی و حفظ برتری دریایی در سطح منطقه، افزوده مهمی به قابلیت‌های دفاعی نیروی دریایی خود می‌داند و آن را یک لایه اضافی از سیستم موشکی و دفاع هوایی چند سطحی می‌بیند، چراکه این رژیم چهار سطح دفاعی عملیاتی دارد: سامانه گنبد آهنین، سیستم پدافند هوایی "فلاخن داود"، سامانه دفاع موشکی پیکان۲ و پیکان۳.

بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت: بهره‌برداری از سیستم دریایی گنبد آهنین C-Dome نقطه عطف قابل توجهی برای توانایی‌های دفاع دریایی اسرائیل است.

موشه پاتل، رئیس پدافند موشکی که بخشی از وزارت جنگ اسرائیل است، گفت: سامانه دریایی گنبد آهنین به طرز ماهرانه‌ای تهدیدات را شناسایی و این تهدیدات را با شلیک موشک‌های رهگیر گنبد آهنین که از دریا به سمتش پرتاب می‌شود با موفقیت رهگیری کرد.

وی افزود، این سامانه با تحقق اهداف ارتش به بخشی از مجموعه موشک‌ها و پدافند هوایی چندجانبه رژیم صهیونیستی بدل شده است.

سامانه گنبد آهنین بخشی از سیستم دفاع هوایی رژیم صهیونیستی است که شامل سیستم‌هایی با قابلیت رهگیری راکت کوتاه برد و دور برد خارج از اتمسفر می‌شود.

پیشتر پاتل گفته بود، سیستم جدید گنبد آهنین می‌تواند در آینده‌ای نزدیک در نیروی هوایی و دریایی اسرائیل مستقر شود.

ایسنا

پربیننده ترین خبرها