تظاهرات گسترده جلیقه زردها در پاریس + ویدئو

تظاهرات گسترده جلیقه زردها در پاریس + ویدئو
شنبه 28 آبان 1401 - 21:10

مردم فرانسه همزمان با چهارمین سالگرد آغاز اعتراضات جلیقه زردها در این کشور، تظاهرات گسترده‌ای را در پاریس برگزار کردند و بر اساس فیلم‌های منتشر شده، پلیس به ضرب و شتم معترضان پرداخته است.

العالم - اروپا

مردم فرانسه روز شنبه و همزمان با چهارمین سالگرد تظاهرات جلیقه زردها، تظاهرات گسترده‌ای را در پاریس، پایتخت فرانسه برگزار کردند.

فیلم‌های منتشر شده از حضور گسترده پلیس و نیروهای امنیتی در مسیر برگزاری تظاهرات حاکی است و در برخی فیلم‌ها، درگیری پلیس با تظاهرات کنندگان به تصویر کشیده شده است.

اعتراضات جلیقه زردها در فرانسه ۱۷ نوامبر ۲۰۱۸ با هدف دستیابی به اصلاحات زیست محیطی آغاز اما به سرعت به تظاهرات گسترده هفتگی علیه دولت ماکرون تبدیل شد. در حالی که اروپا تحت الشعاع جنگ روسیه و اوکراین است، مردم فرانسه بارها علیه هزینه‌های بالای زندگی و بهای بیمه اعتراض کرده‌اند.

فرانسه

از سوی دیگر چندی است که صحنه داخلی فرانسه و بخش نفت و گاز این کشور بر سر حقوق و هزینه‌ زندگی شاهد برگزاری اعتصابات کارگری است. از سوی دیگر نیروگاه‌های هسته‌ای این کشور نیز شاهد تداوم اعتصابات بوده است. آنگونه که خبرگزاری رویترز روز چهارشنبه ۲۰ مهر ماه در این باره به نقل از اتحادیه کارگری «اف ان ام ای» فرانسه اعلام کرد که برخی از کارگران نیروگاه‌های هسته‌ای «ای دی اف» اعتصاب خود را بر سر حقوق از سرگرفتند و کار تعمیر و نگهداری ۸ نیروگاه هسته‌ای را به تعویق انداختند.

تداوم اعتصابات اتحادیه‌های کارگری فرانسه در بخش سوخت باعث گرفتاری میلیون‌ها راننده فرانسوی شده و در حال حاضر حدود یک سوم از جایگاه‌های سوخت فرانسه با کمبود یا فقدان بنزین مواجه‌ هستند. در همین خصوص «اولیویه وران» سخنگوی دولت ماکرون اخیرا تهدید کرد که برای پایان دادن به اعتصاب‌هایی که چندین پالایشگاه و انبار نفت فرانسه را فلج کرده به زور متوسل خواهند شد. وران گفت: «اگر محاصره‌ها فورا پایان نپذیرد، وارد عمل خواهیم شد.»

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها