سفر بن سلمان به دوحه برای حضور در مراسم افتتاحیه جام جهانی قطر

سفر بن سلمان به دوحه برای حضور در مراسم افتتاحیه جام جهانی قطر
يکشنبه 29 آبان 1401 - 08:01

چهار کشور عربستان، امارات، بحرین و مصر از سال 2017 تا ژانویه 2021 روابط خود را با قطر قطع کرده بودند.

العالم - عربستان سعودی

به گزارش شبکه خبری العالم به نقل از رویترز، محمد بن سلمان، ولی‌عهد عربستان سعودی، اواخر روز شنبه برای شرکت در مراسم افتتاحیه جام جهانی 2022 قطر وارد دوحه شد. تحلیلگران این اقدام را نمایش همبستگی ریاض و دوحه پس از پایان مناقشه سه ساله منطقه ای میان دو کشور در سال گذشته ارزیابی می‌کنند.

دیوان امیری قطر در بیانیه ای اعلام کرد شیخ عبدالله بن حمد آل ثانی، معاون شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر، پس از ورود شاهزاده محمد به دوحه، در مراسم استقبال از وی حضور یافت.

عربستان سعودی، امارات متحده عربی، بحرین و مصر روابط خود را با قطر از سال 2017 تا ژانویه 2021 به دلیل اتهامات مبنی بر حمایت دوحه از «تروریسم» قطع کرده بودند . دوحه همواره این اتهامات را رد کرده است.

ریاض و قاهره از آن زمان تاکنون تلاش هایی را برای بهبود روابط و منصوب کردن سفیران در قطر انجام داده اند، در حالی که ابوظبی و منامه هنوز این اقدام را در دستور کار قرار نداده اند. تمامی این کشورها بجز بحرین ارتباطات مسافرتی و تجاری را با قطر برقرار کرده اند.

بن سلمان شاهزاده سعودی اواخر سال گذشته در نخستین سفر رسمی خود به قطر از زمان منصوب شدن به عنوان ولی‌عهد سعودی در سال 2017، از دوحه بازدید کرد.

این نخستین بار است که جام جهانی در خاورمیانه برگزار می شود و دوحه امیدوار است این رویداد، مزایای اقتصادی مختلفی را به همراه داشته باشد و همسایگانش نیز در خلیج فارس بتوانند از آنها بهره‌مند شوند.

پربیننده ترین خبرها