حمله تند رئیس یک حزب اسرائیلی به «بن گویر» : حضور او به حمله به فلسطینیان مشروعیت می بخشد

حمله تند رئیس یک حزب اسرائیلی به «بن گویر» : حضور او به حمله به فلسطینیان مشروعیت می بخشد
يکشنبه 29 آبان 1401 - 12:55

رئیس یک حزب اسرائیلی گفت: مشارکت ایتامار بن گویر، نماینده کنست و وزیر آینده کابینه بنیامین نتانیاهو در حوادث الخلیل، به حملات شهرک نشینان علیه خانواده های فلسطینی مشروعیت می بخشد.

العالم- فلسطین

زهاوا گلاون، رهبر حزب چپگرای میرتس درباره مشارکت روز شنبه بن گویر در حمله به شهر الخلیل در جنوب کرانه باختری اشغالی، به عنوان بخشی از جشن های یهودی " سبت ساره " در توییتر مطلبی منتشر کرد.

گلاوون گفت: «قتل عام (شورش علیه یک گروه قومی یا مذهبی خاص) علیه فلسطینیان در الخلیل متأسفانه جدی نیست. و مطلب جدید این است که بن گویر اکنون صاحب خانه ی الخلیل است .

وی با تقبیح مشارکت بن گویر در کابینه آتی رژیم اسرائیل افزود: «کسی که تا همین اواخر به قتل عام تشویق می کرد و در صدد از بین بردن مدارک است، خودش قدرت را تشکیل می دهد».

گلاون معتقد است که حضوربن گویر در الخلیل در جریان شورش‌های شهرک نشینان « به اذیت کردن خانواده‌های فلسطینی مشروعیت می‌بخشد». این واقعیتی جدید است، آنها به آن عادت کرده اند

هزاران شهرک نشین صهیونیست چندی پیش به شهر الخلیل در کرانه باختری یورش برده و صدها نفر از آنها با سنگ به فلسطینیان حمله و خودروها، خانه ها، مغازه ها و بازارها را تخریب کردند.

بن گویر، رئیس حزب «عوتسما یهودیت» (قدرت یهود) مدت‌هاست که با مشارکت خود در تهاجم شهرک‌نشینان به مسجد الاقصی، باعث ایجاد تنش در وضعیت امنیتی در سرزمین های اشغالی شده است.

بن گویر که به همراه خانواده‌اش در شهرک «کریات اربع» در الخلیل زندگی می‌کند، در اوج تنش های منطقه‌ای و بین‌المللی از عواقب آن، به دنبال به دست آوردن سمت وزیر به اصطلاح "امنیت داخلی " در کابینه نتانیاهو است، به‌ویژه که این مرد اعلام کرده که تلاش خواهد کرد تا روند تیراندازی افسران پلیس اسرائیلی را کاهش دهد.

پربیننده ترین خبرها