جمکوی خراسان، پتروشیمی مارون را از خرید الکتروموتور خارجی بی‌نیاز کرد

جمکوی خراسان، پتروشیمی مارون را از خرید الکتروموتور خارجی بی‌نیاز کرد
سه شنبه 1 آذر 1401 - 13:27

مدیرعامل شرکت صنایع ماشین‌های الکتریکی جوین (جمکو) گفت: الکتروموتورهای مورد نیاز شرکت پتروشیمی مارون در این شرکت دانش‌بنیان در شهرستان جوین خراسان رضوی تولید شد.

العالم - ایران / سیاسی

محمد رستمی روز پنجشنبه با اشاره به توان تولید الکتروموتورهای صنعتی مورد نیاز صنایع کشور در شهرستان جوین، به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این نوع از الکتروموتور ضدانفجار برای واحد HD پتروشیمی مارون پس از ۲ ماه طراحی و با تلاش مهندسان تولید و آزمایش آن با موفقیت انجام شد.

وی افزود: تولید هر دستگاه از این الکتروموتورها علاوه بر خودکفایی، سبب جلوگیری از خروج ۵۰ هزار یورو ارز و صرفه جویی اقتصادی می شود.

مدیرعامل شرکت صنایع ماشین‌های الکتریکی جوین گفت: این واحد صنعتی در سالهای اخیر اقدام به تولید الکتروموتور غول‌پیکر سنکرون، نخستین الکتروموتور ضدانفجار و ایمن کشور با کاربرد در صنایع گوناگون مانند فولاد، مس، سیمان، آب و فاضلاب، نفت و مترو کرده است.

شرکت ماشین های الکتریکی جوین (جمکو) به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان الکتروموتور در ایران، در حاشیه جاده سبزوار - اسفراین، در ۲۵ کیلومتری شهر نقاب، مرکز شهرستان جوین و ۴۵ کیلومتری شمال سبزوار واقع است.

نقاب مرکز شهرستان ۵۴ هزار نفری جوین در ۳۱۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها