رفتار شناسی بن سلمان و امیر قطر در تماشای فوتبال

رفتار شناسی بن سلمان و امیر قطر در تماشای فوتبال
سه شنبه 1 آذر 1401 - 19:13

"تحلیلگران معتقدند اساسا بن سلمان و محمد بن‌زاید از اینکه جام جهانی در قطر برگزار می‌شود شدیدا ناخرسند بوده و هستند؛ این دسته از تحلیلگران حتی ماجرای حمله پهپادی چند روز پیش به یک کشتی رژیم صهیونیستی در دریای عمان را حاصل مشارکت سعودی و امارات با اسرائیل برای تحت تاثیر قراردادن جام جهانی در قطر معرفی می‍‌کنند."

العالم - جام جهانی

محمد بن سلمان روز یکشنبه در ورزشگاه خلیفه قطر حاضر شد و به تماشای مسابقه تیم ملی قطرنشست.

او در حالی پرچم قطر را به گردن آویخته بود که درصورت او اساسا نشانه‌ای از شادی مشاهده نشد.

1

امیر قطر در سه‌شنبه و برای تماشای فوتبال تیم سعودی در همین ورزشگاه حاضر شد در حالی که پرچم سعودی را بالای سر برد و به‌شدت ابراز شادمانی می‌کرد.

2

برخی از تحلیلگران معتقدند اساسا بن سلمان و محمد بن‌زاید از اینکه جام جهانی در قطر برگزار می‌شود شدیدا ناخرسند بوده و هستند.

این دسته از تحلیلگران حتی ماجرای حمله پهپادی چند روز پیش به یک کشتی رژیم صهیونیستی در دریای عمان را حاصل مشارکت سعودی و امارات با اسرائیل برای تحت تاثیر قراردادن جام جهانی در قطر معرفی می‍‌کنند.

اما علی رغم این ناخرسندی بن سلمان به قطر رفت و به تماشای بازی قطر نشست.

او با به گردن آویختن پرچم قطر سعی کرد ناخرسندی عمیق خود ازبرگزاری جام جهانی در قطر را در پنهان کند اما حالت صورت و رفتار او چیز دیگری را روایت میکرد.

بن سلمان درحالی به قطر رفت، در مراسم افتتاحیه جام جهانی شرکت کرد و به تماشای فوتبال تیم ملی این کشور نشست که منتقدین سیاست‍‌های او در برخورد با قطر در دوره سه و نیم ساله محاصره این کشور از سوی سعودی و امارات و بحرین و مصر همچنان و بعد از گذشت دوسال در زندان‌های بن‌سلمانی بسر می‌برند.

جرم عمده ایشان که کم تعداد هم نیستند آن است که با سیاست‌های سعودی و بن‌سلمان در مقابل قطر مخالفت کرده و آن را نقد کرده اند.

در مقابل امیر قطر هم به تماشای فوتبال تیم سعودی نشست و البته با ابراز شادی پرچم سعودی را بالای سربرد.

امیر قطر در واقع با این کار نه شادمانی خود از پیروزی تیم سعودی را فریاد زد بلکه یکبار دیگر پیروزی کشورش بر سعودی و متحدان بن‌سلمان در اعمال حصار بر کشورش را به رخ سعودی وبن سلمان کشید.ومقاومت سه ونیم ساله کشورش در مقابل سعودی و به سرانجام رسیدن این مقاومت را ناگفته بابازی با پرچم سعودی فریاد زد.

پربیننده ترین خبرها