اخبار امروز جام جهانی| از ادامه پای‌کوبی در عربستان تا رونمایی از آلمان و اسپانیا + برنامه بازی ها

اخبار امروز جام جهانی| از ادامه پای‌کوبی در عربستان تا رونمایی از آلمان و اسپانیا + برنامه بازی ها
چهارشنبه 2 آذر 1401 - 10:25

چهارمین روز از مسابقات جام جهانی قطر امروز با برگزاری 4 دیدار پیگیری می‌شود؛ جایی که شاهد حضور نخست آلمان، اسپانیا و کرواسی خواهیم بود.

العالم - آسیا

به گزارش العالم به نقل از خبرگزاری پی‌ای میدیا، مچ پای هری کِین مایه نگرانی انگلیسی‌ها است اما عربستان سعودی پس از پیروزی تاریخی در جام جهانی مقابل آرژانتین چنین دغدغه‌ای ندارد.
بامداد امروز، فرانسه - مدافع عنوان قهرمانی - موفق شد با نتیجه 4-1 برابر استرالیا پیروز شود – آن هم با گل‌زنی‌های اولیویه ژیرو که توانست با رکورد تیری آنری برابری کند – در حالی که دانمارک مقابل تونس و مکزیک مقابل لهستان به تساوی بدون گل دست یافتند.
هری کین، کاپیتان تیم ملی انگلستان، قرار است امروز و پیش از بازی روز جمعه در جام جهانی مقابل ایالات متحده، از مچ پای راست خود اسکن بگیرد.
کین در اوایل نیمه دوم دیدار مقابل ایران زمانی که پس از گیر افتادن در یک چالش در برابر مرتضی پورعلیگنجی پای راستش را از درد گرفته بود، قلب هواداران انگلستان را لرزاند.
او موفق شد تا دقیقه 75 بازی کند اما دیده شد که زمین را با اندکی لنگی و مشکلی که برای مچ پای راستش به وجود آمد، به آرامی ترک می‌کند.
اتحادیه فوتبال انگلستان یک روز بعد در مورد وضعیت سلامتی کین صحبت نکرد، اما مشخص است که این مهاجم باید پیش از بازی روز جمعه با آمریکا از پایش اسکن بگیرد.
این در حالی است که عربستان سعودی در یکی از بزرگترین شوک‌های جام جهانی قطر، آرژانتین را شکست داد.
علیرغم پنالتی نیمه اول لیونل مسی، صالح الشهری و سالم الدوسری بلافاصله پس از آغاز نیمه دوم به گل رسیدند و تلاش دفاعی قاطعانه آنها باعث پیروزی 2-1 مقابل آرژانتین شد. امروز در عربستان تعطیل رسمی اعلام شده است.
هروه رنارد، سرمربی عربستان در این خصوص گفت: «ما خیلی خوب آماده شدیم و همه ستاره های آسمان برای ما در یک خط بودند. آنها بازیکنان شگفت انگیزی دارند، اما فوتبال همین است. گاهی اوقات ممکن است اتفاقات کاملاً دیوانه کننده ای رخ دهد.»
مسی پس از تبدیل شدن به پنجمین بازیکنی که در چهار جام جهانی مختلف گلزنی می‌کند، گفت: «این ضربه بسیار سختی برای همه است.»

اما مسابقات امروز و زمان برگزاری آنها به قرار زیر است:

گروه E: آلمان - ژاپن (ساعت 16:30 دقیقه)، اسپانیا - کاستاریکا (ساعت 19:30 دقیقه)
گروه F: مراکش - کرواسی (ساعت 13:30 دقیقه)، بلژیک - کانادا (ساعت 22:30 دقیقه)


جاشوا کیمیچ، فوتبالیست آلمانی، علاقمند است آلمان اشتباهات چهار سال پیش خود در جام جهانی را جبران کند.
آلمانی ها 4 سال پیش به عنوان مدافع عنوان قهرمانی به روسیه سفر کردند اما پس از شکست های شوکه کننده مقابل مکزیک و کره جنوبی در انتهای گروه خود قرار گرفتند.
کیمیچ، هافبک بایرن مونیخ، یکی از اعضای آن تیم بود و مدت ها منتظر ماند تا آن خاطرات را در روز چهارشنبه و در دیدار مقابل ژاپن پاک کند.
این بازیکن 27 ساله روز گذشته در این خصوص گفت: «انگیزه ما بسیار زیاد است. ما می دانیم که این اتفاق وحشتناکی بود و چهار سال و نیم (برای جبرانش) صبر کردیم.»
او ادامه داد: «فردا بسیار مهم است که با یک بازی خوب شروع کنیم. بازی اول بسیار مهم است. در مسابقات یورو، بازی اول را باختیم و آن جام را نبردیم. این یک تجربه کامل بود و امیدوارم فردا برنده شویم.»
تیم ملی آلمان، لروی سانه، وینگر خود را که در تمرینات از ناحیه زانو آسیب دید، در اختیار نخواهد داشت. اما توماس مولر، مهاجم، آماده است.
برای آلمان، پرسش بزرگ مسابقه این است که چه تیم آلمانی را خواهیم دید؟ بازیکنان فلیک می توانند هشت گل به ثمر برسانند و مثل یک ماشینِ بی‌رحم عمل کنند، یا در بازی مقابل برخی از ضعیف ترین تیم های اروپا شکست بخورند. این تیم در جام جهانی پیشین از مرحله گروهی صعود نکرد و برای آلمان تکرار این تجربه به هیچ وجه مجاز نیست. آنها باید بهتر عمل کنند و برای تحقق این هدف، به پسر طلایی 19 خودشان، جمال موزیالا، چشم خواهند دوخت.
ژاپن، تیم سرزمین آفتاب تابان: آیا همه چیز برای یاران «تاکِفوسا کوبو،» بازیکن 21 ساله ژاپنی باشگاه رئال سوسیداد، خوب پیش خواهد رفت؟ این کشور آسیایی همیشه تیم بسیار منظمی داشته است؛ گاهی اوقات بیش از حد بدون نبوغ. آنها سریع و بسیار مستقیم هستند و آلمان باید نگران این باشد که چگونه بازیکنان ژاپنی را برای بهره برداری از تمام حفره‌های دفاعی‌اش ناکام بگذارد.
امروز اسپانیا هم وضعیت جالبی دارد. این تیمِ لوئیس انریکه است؛ چه دوستش داشته باشید چه از او متنفر باشید. این مربی هیچ ستاره بزرگی را نخواست. وی تنها ستاره این تیم است؛ کسی که همه تصمیم‌ها را می‌گیرد. پِدری وظیفه خواهد داشت این تیم را به افتخار برساند؛ این بازیکن 19 ساله آخرین بار با تیم ملی اسپانیا، رقابت‌های یورو را بسیار عالی پشت سر گذاشت و لاروخا به بهترین فرم بازیکن بارسلونا نیاز دارد.
کاستاریکا، ملقب به تیکوها، رقیب سرسختی برای اسپانیا خواهند بود و شکست دادن‌شان کار آسانی نیست. لوئیس فرناندو سوارز، سرمربی آنها، در بازی های جام جهانی آماتور نیست. او هشت سال پیش با اکوادور اینجا بود و می داند چگونه باید رقابت کند.
دیدار مراکش و کرواسی نیز به نوبه خود مسابقه جالبی است. کرواسی ترکیب خود را از تیمی که در روسیه به فینال رسیده بود، بازسازی کرده است. با این حال، لوکا مودریچ چهارمین حضور خود را در جام جهانی تجربه می کند و می خواهد به ساختن میراث خود ادامه دهد. اما این تیم کرواسیِ قدرتمندی نیست. پیش بینی ها از یک بازی بسیار نزدیک حکایت دارد.
تیم آفریقایی مراکش بازیکنان خوبی دارد. یوسف النصیری، بازیکن باشگاه سویا، یکی از بازیکنانی است که باید او را به خوبی تماشا کرد، به علاوه اشرف حکیمی، که شاید مشهورترین فوتبالیست حال حاضر مراکش باشد. مدافع راست پاری سن ژرمن می خواهد سر و صدای زیادی در بزرگترین صحنه فوتبالی جهان به پا کند.
و سرانجام، پیش‌بینی می‌شود مسابقه بلژیک و کانادا دیداری کمابیش برابر باشد. بلژیک همان تیمی نیست که به نیمه نهایی جام جهانی روسیه رسید. این تیم چهار سال مسن‌تر شده و بازسازی اندکی داشته یا اصلاً بازسازی نشده است. خط دفاعی آنها با توبی آلدرویرلد و ورتونگن، به طور متوسط 34 ساله است. آنها می توانند با سرعت کانادا آسیب ببینند. کانادا - از آمریکای شمالی - یک تیم بسیار ساختار یافته با سرعت زیاد و ویژگی های فیزیکی فراوان است. آلفونسو دیویز، 22 ساله، یکی از بازیکنانی است که باید امروز او را به خوبی تحت نظر داشت. مدافع چپ بایرن در بهترین فرم خود قرار دارد و بزرگترین تهدید برای تیم اروپایی بلژیک خواهد بود.

پربیننده ترین خبرها