شادی صهیونیست‌ها از آموزش هولوکاست در مدارس امارات

شادی صهیونیست‌ها از آموزش هولوکاست در مدارس امارات
پنج‌شنبه 3 آذر 1401 - 12:07

رسانه‌های عبری تصمیم رژیم امارات مبنی بر گنجاندن هولوکاست در برنامه‌های درسی مدارس را جشن گرفتند.

العالم - امارات

وب سایت عبری تایمز آو اسرائیل نوشت: «امارات گامی بزرگ برای مبارزه با فرهنگ انکار هولوکاست بر می‌دارد؛ این اقدام در پی توافقات ابراهیم برای عادی سازی روابط امارات با رژیم صهیونیستی صورت می گیرد».

بر این اساس قرار است هولوکاست به طور کامل در فهرست برنامه‌های درسی مدارس امارات گنجانده شود.

موسسه نظارت بر صلح و تسامح فرهنگی در آموزش در مدارس (IMPACT-se)، مستقر در تل آویو و لندن، در حال همکاری با وزارت آموزش امارات متحده عربی برای ایجاد برنامه های درسی جدید برای کودکان در مدارس ابتدایی و متوسطه است.

علی نعیمی، نماینده جنجالی اماراتی، یکی از میانجی های اماراتی برای عادی سازی، گفت که «شناخت هولوکاست برای مردم منطقه ای که یهودیان قرن ها در آن زیسته اند، ضروری است.»

وی مدعی شد که « نسل قدیم جهان عرب در محیطی کار می کردند که صحبت از هولوکاست مساوی با خیانت به اعراب و فلسطینی ها بود.»

گفتنی است سال گذشته نیز در راستای عادی سازی نگین روابط با اشغالگران صهیونیست «اولین نمایشگاه یادبود هولوکاست در منطقه» در دبی برگزار شد.

از دیگر تغییرات در مدارس امارات همگام با اهداف «عادی‌سازی» می توان به تغییر نقشه ها و کره‌های آموزشی استفاده شده در مدارس و گنجاندن نقشه جعلی رژیم اشغالگر در آن اشاره کرد.

به اذعان منابع عبری، امارات با سرعت بیشتری نسبت به سایر کشورهایی که اقدام به سازش کردند، قدم بر می دارد در همین راستا هرگونه آموزش ضدصهیونیستی از مباحث درسی این کشور حذف شده است.

پربیننده ترین خبرها