روزنامه‌نگار اسراییلی: جام‌جهانی قطر واقعیت شکست عادی سازی را نشان داد/ در فضای عربی اسلامی یک اقلیت هستیم

روزنامه‌نگار اسراییلی: جام‌جهانی قطر واقعیت شکست عادی سازی را نشان داد/ در فضای عربی اسلامی یک اقلیت هستیم
پنج‌شنبه 3 آذر 1401 - 14:29

برخی در داخل رژیم صهیونیستی درخواست کردند تا خبرنگاران شبکه‌های تلویزیونی رژیم از اصطکاک مستقیم با هواداران عرب در جام جهانی قطر دست بکشند زیرا امتناع جوانان عرب از گفتگو با خبرنگاران رژیم در پخش زنده تاثیری منفی بر بیننده اسراییلی می گذارد و اسراییلی‌ها به طور ملموس و روشنی متوجه شکست توافق‌های سازش می‌شوند.

العالم ـ فلسطین اشغالی

«یواف شتیرن» روزنامه‌نگار اسراییلی در گفتگو با شبکه الجزیره گفت: آنچه که برای روزنامه نگاران اسراییلی اعزامی به جام جهانی قطر رخ داد بیانگر محوریت مساله فلسطین نزد ملتهای عرب است. همچنین نشان داد که اسراییل در هر فرایند سازش در خاورمیانه با چالشها و موانع بسیاری روبرست.

این روزنامه نگار اسراییلی می‌گوید که جام جهانی که رویدادی برای گردآوردن تمام ملت ها از تابعیت های مختلف است نشان داد که اسراییلی‌ها در فضای عربی اسلامی یک اقلیت هستند و ملت فلسطین ارتباطی عمیق با دیگر ملت های عرب دارند و فرهنگ و تمدن آن محدود به یک قطعه سرزمین نیست؛ این امر عملا شکست توافق های سازش میان اسراییل و نظام های عرب را نشان می دهد، توافق هایی که نظر ملت های عرب را نادیده گرفته بود.

شتیرن افزود: پس از شکست سخت در ارتباط گرفتن خبرنگاران اسراییلی با هواداران عرب که از تابعیت‌ها و ملیت‌های مختلف هستند برخی در داخل اسراییل از خبرنگاران اسراییلی خواستند تا از برخورد و اصطکاک مستقیم با هواداران عرب در جام جهانی دست بکشند. زیرا تل آویو از پیامدهای این شکست و تاثیر منفی آن بر تبلیغات اسراییلی‌ها درخصوص موفقیت توافق‌های سازش می‌هراسد؛ موفقیت دروغینی که سیاسیون اسراییل سال‌ها برای آن تبلیغ می‌کنند.

پربیننده ترین خبرها