گزارش گاردین از اقدام قطر برای لغو سرمایه‌گذاری در لندن

گزارش گاردین از اقدام قطر برای لغو سرمایه‌گذاری در لندن
شنبه 5 آذر 1401 - 09:32

روزنامه انگلیسی گاردین با اشاره به این که قطر در سال‌های اخیر از طریق صندوق سرمایه گذاری مستقل خود به یکی از بزرگترین سرمایه‌گذاران در لندن بدل شده است، از اقدام این کشور در زمینه بررسی لغو سرمایه گذاری در پایتخت انگلیس خبر داد.

العالم ـ آسیا

گاردین با انتشار گزارشی خاطرنشان کرد، قطر در حال بررسی معلق کردن سرمایه گذاری های خود در لندن است؛ تصمیمی که به دنبال ممنوعیت درج آگهی‌های این کشور در اتوبوس ها، تاکسی ها و قطارهای زیرزمینی توسط مقامات حمل و نقل این شهر اتخاذ می‌شود.
به نظر می رسد اقدام سازمان موسوم به «حمل و نقل برای لندن» (TfL) با ادعا‌های مرتبط با نگرانی درباره پیشینه حقوق بشری میزبان جام جهانی، موضع آن کشور در مورد همجنسگرایی و رفتار با کارگران مهاجر مرتبط باشد.
یکی از افرادی که در بررسی قطر درباره سرمایه گذاری ها در لندن نقش داشته است به فایننشال تایمز گفت: TfL (سازمان حمل و نقل برای لندن) که ریاست آن را صادق خان - شهردار لندن - بر عهده دارد، هفته گذشته در تماس با Q22، نهاد ناظر بر جام جهانی و مرجع گردشگری قطر، تماس گرفت تا آنها را در مورد ممنوعیت درج آگهی‌های قطر مطلع کند.
این فرد می‌گوید قطر در واکنش به این تصمیم، در حال «بازبینی سرمایه‌گذاری‌های فعلی و آتی» خود در لندن و «ارزیابی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در دیگر شهرهای انگلستان و سایر کشورها» است.
این منبع افزود: ممنوعیت TfL «به عنوان پیامی از سوی دفتر شهردار تعبیر شده است که از تجارت قطر در لندن استقبال نمی شود.»
قطر از طریق صندوق سرمایه گذاری مستقل خود به یکی از بزرگترین سرمایه‌گذاران در لندن تبدیل شده است.
اوایل ماه جاری میلادی، نشریه آبزرور گزارش داده بود که به گفته تحلیلگران ام‌اس‌سی‌آی ام‌اس‌سی‌آی، دولت قطر بدون احتساب دارایی‌های شخصی افراد مرتبط با خاندان سلطنتی، دهمین سرمایه‌گذار و مالک زمین در انگلستان محسوب می‌شود.
این کشور نزدیک به 2.1 میلیون متر مربع دارایی در انگلستان دارد.
دولت قطر در ماه مه متعهد شد 10 میلیارد پوند در مدت پنج سال در انگلستان سرمایه گذاری کند، از جمله در حوزه فناوری، مراقبت های بهداشتی، زیرساخت ها و انرژی پاک.
این در حالی است که یک سخنگوی صادق خان به فایننشال تایمز گفت شهردار در تصمیم گیری های روزانه در مورد تبلیغات در شبکه حمل و نقل شهر دخالتی ندارد.

پربیننده ترین خبرها