امروز با جام جهانی

3 تیم اروپایی به میدان می‌آیند/ غزل خداحافظی برای آرژانتین یا مکزیک؟

3 تیم اروپایی به میدان می‌آیند/ غزل خداحافظی برای آرژانتین یا مکزیک؟
شنبه 5 آذر 1401 - 11:14

مسابقات جام جهانی قطر امروز با برگزاری 4 دیدار دیگر پیگیری می‌شود.

العالم - ورزشی

به گزارش شبکه خبری العالم به نقل از وب‌سایت یورو نیوز، شنبه سه تیم اروپایی در هفتمین روز از مسابقات جام جهانی قطر به میدان می‌آیند: لهستان، فرانسه و دانمارک. اما به نظر می‌رسد مهم‌ترین بازی روز، دیدار آرژانتین و مکزیک باشد چرا که با حذف تیم بازنده از رقابت‌ها همراه خواهد بود. بنابراین هر دو تیم قدرتمند فوتبال آمریکای لاتین شنبه شب در قطر برای پیروزی خواهند جنگید.

تونس-استرالیا، ساعت 13:30 دقیقه:
تونس و استرالیا برای سومین بار در تاریخ دیدارهایشان به مصاف هم می‌روند که آخرین بازی با پیروزی 2-0 تونس در جام کنفدراسیون ها در سال 2005 همراه بود. تونس تنها یک بازی از 10 بازی اخیر خود را باخته است اما جام جهانی را با تساوی بدون گل مقابل دانمارک آغاز کرد. استرالیا پنج پیروزی متوالی را کسب کرده بود تا اینکه فرانسه در بازی نخست خود در جام جهانی با نتیجه 4-1 این تیم را شکست داد.

عربستان سعودی-لهستان، ساعت 16:30 دقیقه:
عربستان سعودی در دیدار نخست خود از بخت کمتری برای پیروز برخوردار بود اما مقابل آرژانتین شگفتی آفرید. اما بار دیگر مقابل لهستان - روی کاغذ - از بخت کمتری برای پیروزی برخوردار است. عربستان در 9 بازی از 10 بازی اخیر خود در جام جهانی مقابل تیم های اروپایی شکست خورده است که شامل باخت 8-0 برابر آلمان در سال 2002 نیز می شود. اما برای لهستان، ستاره اش روبرت لواندوفسکی در تلاش برای یافتن دروازه است و او در چهار بازی اخیر خود در جام جهانی با 11 شوت و یک پنالتی نافرجام در تساوی 0-0 مقابل مکزیک هنوز گلزنی نکرده است. لهستان تنها 6 شوت مقابل مکزیک زد و در 35 بازی جام جهانی 6 تساوی بدون گل داشته است.

فرانسه-دانمارک، ساعت 19:30 دقیقه:
فرانسه برای شکست دادن استرالیا با نتیجه 4-1 در بازی نخست خود، بر تعداد زیادی مصدومیت - از جمله از دست دادن کریم بنزما، مهاجم و برنده توپ طلا به دلیل آسیب‌دیدگی از ناحیه ران در آستانه مسابقات - فائق آمد. پیروزی مدافع عنوان قهرمانی جام جهانی مقابل دانمارک، فرانسه را به مرحله یک هشتم نهایی خواهد رساند. پیروزی مقابل استرالیا، فرانسه را به اولین قهرمانی تبدیل کرد که از زمان برزیل در سال 2006 در افتتاحیه جام جهانی پیروز شد، اما تنها چهار قهرمان در دو بازی ابتدایی خود در تاریخ جام جهانی پیروز شده اند. فرانسه در تلاش است تا پس از اسپانیا در سال 2010 به اولین تیمی تبدیل شود که در 6 بازی متوالی جام جهانی پیروز شده است. از سوی دیگر، دانمارک در سه بازی اخیر خود از جمله مقابل تونس - در بازی نخست - مساوی کرده است.

آرژانتین-مکزیک، ساعت 22:30 دقیقه:
هر تیمی که این بازی را ببازد به خانه برمی گردد. آرژانتین در 60 سال گذشته تنها دو بار در سال های 1962 و 2002 موفق به صعود از مرحله گروهی نشده است. بخت پیروزی نیز برای آرژانتین مساعدتر است: این تیم مکزیک را در 10 دیدار اخیر خود - که از مسابقات کوپا آمریکا در سال 2004 آغاز می شود - شکست داده است و هر سه بازی قبلی خود را در جام جهانی مقابل مکزیک در سال های 1930، 2006 و 2010 با پیروزی به پایان رسانده است. مکزیک در سه بازی اخیر خود در جام جهانی که از دیدار گروهی جام جهانی روسیه 2018 آغاز می شود، موفق به گلزنی نشده است و در بازی افتتاحیه خود مقابل لهستان در قطر نیز به تساوی 0-0 رسید.

جمعه در قطر چه خبر بود؟
انگلستان با کسب یک تساوی ضعیف مقابل آمریکا، بخت صعود زودهنگام به مرحله یک هشتم نهایی را از دست داد. انر والنسیا، کاپیتان اکوادور، با گل سوم خود تا امروز به عنوان بهترین گلزن این جام جهانی معرفی شده است. قطرِ میزبان با به ثمر رساندن تنها یک گل در برابر سنگال (در مسابقه‌ای که در آن 3-1 مغلوب شد)، از تورنمنتی که تخمین زده می شود 200 میلیارد یورو برای آن هزینه کرده است، حذف می‌شود. این در حالی است که ایران با کارت قرمز دروازه بان ولزی در وقت اضافه، هر دو گل را در همان زمان به ثمر رساند و بخت خود را برای صعود به مرحله یک‌هشتم نهایی زنده نگاه داشت.

شگفتی‌های جام جهانی
برخی از تیم های سرشناس در جام جهانی قطر به شدت تنبیه شده اند: عربستان سعودی 2-1 آرژانتین را شکست داد، در حالی که ژاپن 2-1 آلمان را از پیش رو برداشت، و انگلستان با تساوی 0-0 مقابل ایالات متحده آمریکا خوش‌شانس بود که با شکست از زمین خارج نشد.
رکوردهایی نیز جابجا شده است: کریستیانو رونالدو، ستاره پرتغالی به عنوان اولین بازیکن مردی که در پنج جام جهانی گلزنی کرده است، نامش در تاریخ ثبت شد.

پربیننده ترین خبرها