امضای تفاهمنامه همکاری ایران و ازبکستان در باره مقابله با پولشویی

امضای تفاهمنامه همکاری ایران و ازبکستان در باره مقابله با پولشویی
شنبه 5 آذر 1401 - 11:33

در تفاهمنامه‌ای که بین رئیس مرکز اطلاعات مالی وزارت امور اقتصادی و دارایی ایران و معاون مبارزه با جرایم اقتصادی ازبکستان در حاشیه اجلاس منطقه‌ای اوراسیا در کشور تاجیکستان به امضا رسید، طرفین بر توسعه تعاملات اجرایی در مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم تاکید کردند.

العالم - ایران

به گزارش رسانه های تاجیکستان، نشست عمومی اوراسیا برای مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم در روزهای ۲۱ تا ۲۵ نوامبر(۳۰ آبان تا ۴ آذر) در شهر دوشنبه تاجیکستان برگزار شد.

در حاشیه این نشست معاون مبارزه با جرایم اقتصادی ازبکستان و هادی خانی مدیر واحد اطلاعات مالی جمهوری اسلامی ایران و با حضور سفیر ایران روز جمعه سند همکاری در زمینه تبادل اطلاعات در زمینه پولشویی و تامین مالی تروریسم را امضا کردند.



در این دیدار طرفین درباره تقویت و گسترش همکاری های بین بخشی در زمینه مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم بحث و تبادل نظر کردند.

در نتیجه این دیدار، تفاهم نامه همکاری در زمینه تبادل اطلاعات در خصوص پولشویی، تامین مالی تروریسم و ‌جرایم مرتبط به امضا رسید.

در سی و هفتمین نشست عمومی گروه اوراسیا برای مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم مبارزه با پولشویی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. گروه اوراسیا موافقت کرد که قوانین ملی کشورهای خود را برای مبارزه موثر با قانونی شدن عواید ناشی از جرم بهبود بخشد.
این امر در مورد مبارزه با تامین مالی تروریسم و ‌تکثیر سلاح های کشتار جمعی نیز صدق می کند.

گروه اوراسیا برای مبارزه با پولشویی در سال ۲۰۰۴ تاسیس شد. هدف اصلی آن ترویج تقویت سیستم ملی مبارزه با قانونی شدن عواید حاصل از جنایت، تامین مالی تروریسم و ‌تکثیر سلاح های کشتار جمعی در کشورهای عضو است.
تصمیم بر این شد که انجمن به صورت منظم برگزار شود.

پربیننده ترین خبرها