احتمال دیدار بشار اسد و اردوغان در کشور ثالث

احتمال دیدار بشار اسد و اردوغان در کشور ثالث
شنبه 5 آذر 1401 - 14:21

یکی از مسئولان حزب حاکم عدالت و توسعه ترکیه از احتمال گسترش روابط ترکیه و سوریه و دیدار روسای جمهور آنها در یک کشور ثالث خبر داد.

العالم - سوریه

اورهان میری اوغلو، عضو هیات مرکزی تصمیم گیری در حزب عدالت و توسعه ترکیه که حزب حاکم در این کشور است در گفت وگو با خبرگزاری اسپوتنیک خاطرنشان کرد: روابط دمشق و آنکارا قبل از انتخابات ترکیه که قرار است سال ۲۰۲۳ برگزار شود، وارد مرحله جدیدی خواهد شد.

به گتفه وی، این احتمال بسیار قوی و جدی است اما اکنون به استثنای تبادل پیام ها میان دو طرف سخن گفتن درخصوص زمان و چگونگی از سرگیری روابط میان دو کشور امری دشوار است.

عضو هیات مرکزی تصمیم گیری در حزب عدالت و توسعه ترکیه همچنین "تمایل برای آغاز گفت وگو را از جانب سوریه" دانسته و در همین حال از "احتمال دیدار بشار اسد رئیس جمهور سوریه و رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه در کشوری ثالث" سخن گفته است.

وی خاطرنشان کرده که این کشور به احتمال زیاد روسیه باشد.

این درحالی است که اردوغان اخیرا در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره امکان دیدار با رئیس جمهوری سوریه گفته بود: «ممکن است با اسد دیدار کنم، دشمنی دائمی در سیاست وجود ندارد، در نهایت گام هایی را اتخاذ خواهیم کرد».

در مقابل، بشار اسد نیز اخیرا در گفت وگو با خبرنگاران درباره از سرگیری روابط با ترکیه تاکید کرد که دیدارها با آنکارا اکنون "فقط ماهیت اطلاعاتی" دارد اما "بالا رفتن سطح دیدارها را به دنبال خواهد داشت".

پربیننده ترین خبرها