تظاهرات مردم چک علیه سیاست‌های دولت در حمایت از اوکراین

تظاهرات مردم چک علیه سیاست‌های دولت در حمایت از اوکراین
يکشنبه 6 آذر 1401 - 05:47

رسانه‌های چک به نقل از پلیس این کشور گزارش دادند که صدها نفر روز شنبه با تجمع در پارک لتنا در پراگ به سیاست‌های دولت در مورد انرژی، تجارت و کمک به اوکراین اعتراض کردند.

العالم-اروپا

این تجمع توسط گروه «شورای ملی بهبودی» برگزار شد. تجمع کنندگان از دولت خواستند که هزینه‌های آب و برق را کاهش دهد، صادرات انرژی را متوقف و تأسیسات ذخیره سازی زیرزمینی گاز را ملی کند.

تظاهرکنندگان از دولت چک خواستند فروش کالاهای تولید داخل را در اولویت قرار دهد. آن‌ها همچنین از اتحادیه اروپا، ناتو و کمک‌های مداوم چک به اوکراین انتقاد کردند.

برخی از معترضان بنرهایی را حمل می‌کردند که روی آنها نوشته شده بود "جلوی دولت را (در کمک به اوکراین) بگیرید"، " بس کنید، شما جنگ طلب هستید" و "جای پایگاه‌های آمریکا، در آمریکاست. آن گاه همه جا صلح خواهد بود. "

در این تجمع عده‌ای نیز خطاب به پتر فیالا نخست وزیر این کشور، شعارهای «استعفا» و «دزد» سر دادند.

بر اساس گزارش‌ها، در چک شورای احیای ملی تشکیل شده که امیدوار است مشکلات کشور را برطرف کند و به عنوان جایگزین دولت عمل کند که نتوانست این کشور شرق اروپا را از بحران انرژی، زیست محیطی و اقتصادی رها کند.

در اواسط شهریورماه، مطالعه‌ای که به سفارش رادیو چک انجام شد، نشان داد که بیش از نیمی از شهروندان چک به دولت فیالا اعتماد ندارند و ۴۵ درصد اذعان داشتند که «بی شک» از اقدامات دولت در مورد افزایش قیمت انرژی و مواد غذایی ناراضی هستند.

ایرنا

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها