امروز با جام جهانی:

ژاپن در فکر صعود/ آلمان و اسپانیا، فینال زودهنگام

 ژاپن در فکر صعود/ آلمان و اسپانیا، فینال زودهنگام
يکشنبه 6 آذر 1401 - 12:02

هشتمین روز جام جهانی قطر امروز با 4 مسابقه دیگر جبران می‌شود.

العالم - ورزشی

به گزارش شبکه خبری العالم به نقل از وب‌سایت الجزیره، چهار مسابقه برای روز هشتم - یکشنبه، 27 نوامبر - جام جهانی 2022 قطر برنامه ریزی شده است:
ژاپن - کاستاریکا (گروه E): ساعت 13:30 دقیقه، ورزشگاه احمد بن علی، الریان
بلژیک - مراکش (گروه F): ساعت 16:30 دقیقه، ورزشگاه الثمامه، الخور
کرواسی - کانادا (گروه F): ساعت 19:30 دقیقه، ورزشگاه بین المللی خلیفه، الریان
اسپانیا - آلمان (گروه E): ساعت 22:30 دقیقه، ورزشگاه البیت، الخور
ژاپن-کاستاریکا:
ژاپن و کاستاریکا اذعان کرده‌اند که پیروزی در دومین دیدارشان در جام جهانی در روز یکشنبه بسیار مهم است.
ژاپن در گروه E با سه امتیاز و به دلیل گل زده کمتر، پس از اسپانیا در رده دوم قرار دارد.
این غول‌های آسیایی اکنون به مصاف کاستاریکای ته‌جدولی می‌روند و اگر آلمان نتواند امروز در مقابل اسپانیا برنده شود، یک پیروزی به ژاپنی‌ها اطمینان می‌دهد به مرحله حذفی راه خواهند یافت.
هاجیمه موریاسو، سرمربی ژاپن، بازیکنانش را تشویق کرده است که به سرعت برد ابتدایی خود مقابل آلمان را فراموش کنند و روی دیدار یکشنبه گروه E مقابل کاستاریکا متمرکز شوند.
پیروزی آنها مقابل آلمان در روز چهارشنبه یکی از شگفتی‌های دور اول بازی های مرحله گروهی بود که در آن، ژاپن برنده چهار دوره جام جهانی را با نتیجه 2-1 شکست داد.
در حالی که موریاسو روز شنبه بار دیگر گفت این مسابقه یک «پیروزی تاریخی» برای ژاپن بود، اصرار داشت که اکنون زمان یادآوری خاطرات نیست.
ژاپن امیدوار است برای چهارمین بار در هفت حضور در جام جهانی به مرحله یک هشتم نهایی صعود کند. بهترین نتیجه آنها در هر دو سال 2002 و 2010، رده نهم بود.
در همین حال، کاستاریکا پس از اینکه اسپانیا در اولین بازی خود با نتیجه 7-0 آنها را در هم کوبید، به دنبال تجدید قوا است. آنها برای صعود به مرحله یک هشتم با یک نبرد پر فراز و نشیب - البته نه از نظر ریاضی غیرممکن - مواجه هستند.
لوئیس سوارز، سرمربی کاستاریکا گفته است تیمش اشتباهاتی را که در مقابل اسپانیا انجام داد، در بازی با ژاپن تکرار نخواهد کرد.
سوارز گفت: »همه از اشتباهات خود درس می گیرند، اما برای ادامه دادن باید قوی باشید.»
بلژیک-مراکش:
مراکش در آستانه دیدار با بلژیک، صدرنشین گروه F در روز یکشنبه، پس از مسابقه نخست خود که موفق شد در آن کرواسی را به بن‌بست مواجه کند، روحیه خوبی داشت.
از سوی دیگر، بلژیک در اولین بازی گروهی خود به پیروزی ضعیف 1-0 مقابل کانادا دست یافت و ولید الرکراکی، سرمربی مراکش هشدار داده است که بلژیکی‌ها باید روز یکشنبه در ورزشگاه الثمامه دوحه آزمون دشواری پیش رو داشته باشند.
این مسابقه جذابیت زیادی دارد زیرا تعدادی از بازیکنان تیم مراکش یا در بلژیک متولد شده اند یا فوتبال باشگاهی خود را در آنجا بازی می کنند.
با این حال، مصدومیت برای مراکش به یک معضل مهم بدل شده است. نصیر مزراوی و اشرف حکیمی در بازی با کرواسی مصدوم شدند؛ موضوعی که مزراوی را از بازی روز یکشنبه محروم کرده است در حالی که حکیمی به تمرینات روز شنبه پیوست و ممکن است در ترکیب برای بازی امروز قرار بگیرد.
پس از پیروزی 1-0 مقابل کانادا، تیم بلژیک هم روز شنبه به زمین تمرین بازگشت. روبرتو مارتینز، سرمربی، انتظار پیشرفت زیادی از بازیکنانش خواهد داشت، بازیکنانی که با خوش‌اقبالی توانستند کانادا را به لطف هنر میچی باتشوایی شکست دهند.
مارتینز نتوانست برای دیدار نخست، روملو لوکاکو، مهاجم قدرتمند خود را که به دلیل مصدومیت از ناحیه ران از ترکیب دور مانده بود، در فهرست خود داشته باشد. اگرچه لوکاکو به تمرینات بازگشته است، مارتینز تایید کرد ممکن است او برای شروع بازی در روز یکشنبه آماده نباشد.
اگر بلژیک مراکش را شکست دهد، به اولین تیم تاریخ جام جهانی تبدیل خواهد شد که در 9 بازی متوالی گروهی پیروز شده است. بلژیک در هر چهار دیدار خود در جام جهانی با تیم های آفریقایی شکست نخورده است.
کرواسی-کانادا:
کانادا روز شنبه، در آستانه بازی مهم خود در جام جهانی در گروه F مقابل کرواسی، در ام صلال تمرین کرد. جان هردمن، سرمربی کانادا، تیم خود را «سبک، روشن و شفاف، و آماده برای رفتن» توصیف کرد. این مسابقه برای کانادا حکم مرگ و زندگی را دارد.
آنها در حال حاضر پس از شکست 1-0 مقابل بلژیک در بازی نخست خود در روز چهارشنبه در انتهای جدول قرار دارند.
این بازی همچنین صدمین حضور آتیبا هاچینسون، کاپیتان کانادا را برای کشورش رقم خواهد زد.
اما کرواسی در بازی اول خود مقابل مراکش 0-0 مساوی کرد و زلاتکو دالیچ، سرمربی کرواسی از تیمش خواسته است که نگرش تهاجمی‌تری داشته باشند، پرانرژی‌تر باشند و سرعت خود را در دیدار روز یکشنبه با کانادا افزایش دهند.
پس از تساوی بدون گل مقابل مراکش در روز چهارشنبه، کرواسی به دلیل عملکرد ضعیفش مورد انتقاد قرار گرفت، اما دالیچ روز شنبه گفت مطمئن است «چهره واقعی» این تیم مقابل کانادایی ها به میدان خواهد آمد.
دالیچ گفت: «ما کرواسی هستیم، بیایید با آن روبرو شویم. اگر فقط بازی خودمان را انجام دهیم، عملکرد مثبت و نتیجه مطلوبی خواهیم داشت.»
اسپانیا-آلمان، مسابقه‌ای مثل فینال:
آلمان و اسپانیا روز شنبه پیش از دیدار امروز خود به تمرین پرداختند. ژرمن ها در صورت شکست مقابل اسپانیایی ها، برای دومین بار متوالی از جام جهانی در همین مرحله نخست خارج می شوند.
از زمان شکست شوک‌آور 2-1 آلمان مقابل ژاپن در روز چهارشنبه، هانسی فلیک، سرمربی تیم، به شدت مشغول کار بوده است تا روحیه متزلزل بازیکنانش را بازیابی کند.
تیم فلیک از 9 بازی بین‌المللی اخیر خود در تمامی رقابت‌ها تنها دو برد کسب کرده است و اکنون می‌کوشد از شکست متوالی در بازی‌های مرحله گروهی جام جهانی - بگریزد: شکستی که در صورت رقم خوردن، رکورد شرم‌آوری را در تاریخ فوتبال آلمان به ثبت خواهد رساند.
اما آنها در مقابل یک اسپانیای قدرتمند قرار می‌گیرند که با آزادی واقعی بازی می کند؛ موضوعی که نمونه آن در پیروزی کوبنده 7-0 مقابل کاستاریکا به خوبی مشاهده شد.
فلیک روز شنبه چیزی جز تمجید از لوئیس انریکه، سرمربی اسپانیا بر زبان نیاورد.
او گفت: «من واقعا دوست دارم با او صحبت کنم. او این تیم جوان جدید را با بازیکنان جوان و با کیفیت فوق العاده راه اندازی کرده است.»
انریکه نیز که روز شنبه آلمان را شبیه ترین تیم به اسپانیا توصیف کرد، گفت انتظار دارد یک مسابقه تمام‌عیار بین دو رقیب اروپایی برگزار شود.
اگر ژاپن در بازی امروز خود مقابل کاستاریکا شکست نخورد، آلمان مجبور است برای ممانعت از حذف متوالی در مرحله گروهی جام جهانی حتماً اسپانیا را شکست دهد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها