گزارش رای الیوم از خطرات تشکیل شبه نظامیان افراطی صهیونیست علیه فلسطینیان کرانه باختری

گزارش رای الیوم از خطرات تشکیل شبه نظامیان افراطی صهیونیست علیه فلسطینیان کرانه باختری
يکشنبه 6 آذر 1401 - 16:18

تحلیل‌گران سیاسی اردن و فلسطین نسبت به تشکیل یک گروه شبه نظامی صهیونیست متشکل از ۲۰۰ هزار صهیونیست مسلح به انواع تسلیحات و تجهیزات نظامی توسط ایتمار بن گویر نماینده کنست ( پارلمان ) و نامزد تصدی پست وزارت امنیت داخلی رژیم صهیونیستی هشدار دادند.

العالم ـ فلسطین اشغالی

بنابر گزارش تارنمای رای الیوم، دولت اردن تا کنون در ارتباط با روند تحولات شکل گرفته در فلسطین اشغالی و تشکیل یک دولت ائتلافی کاملا راستگرا در اسراییل سکوت مطلق اتخاذ کرده است که به گفته اردنی ها منطقه را به طور کلی به سوی تنش و بحران بیشتر سوق خواهد داد.

ائتلاف یا توافق به عمل آمده طی صبح جمعه میان بنیامین نتانیاهو و ایتمار بن گویر، مقامات اردن را آزار داده است و باعث شده تا دولت اردن خود را برای بدترین سناریو احتمالی در آینده آماده کند به ویژه با توجه به اینکه این توافق ائتلافی در بردارنده اختیارات بی سابقه ای برای بن گویر به عنوان وزیر امنیت داخلی اسراییل خواهد بود.

به اعتقاد مراکز تصمیم گیری در اردن، پرونده کرانه باختری به طور مشخص مهم ترین بند اختیارات بن گویر را تشکیل می دهد. این امر نشان می دهد که کرانه باختری در حال پیش رفتن به سوی یک بن بست جدید و گزینه های بسیار تنگ و باریک است که اردن را کلافه و سردرگم خواهد کرد و احتمالا اوضاع به ویژه آرامش احتمالی در کرانه باختری دچار فروپاشی خواهد شد. زیرا اگر بن گویر به قدرت برسد به طور مستقیم بر نیروهای گارد مرزی پلیس اسراییل در کرانه باختری و بودجه اشراف خواهد یافت.

بن گویر همچنین در صورت تشکیل گروه شبه نظامی موردنظر خود، عناصر تشکیل دهنده آن را به عنوان امنیت ملی یهود در کنار نیروهای گارد مرزی وابسته به پلیس قرار خواهد داد و در واقع انتخاب بن گویر به عنوان وزیر امنیت داخلی اسراییل یک تحول خطرناک در پرونده امنیتی رژیم صهیونیستی به شمار می رود.

بر اساس این گزارش، اردن معتقد است که گروه های فلسطینی در چارچوب مقابله و درگیری با رژیم صهیونیستی در آینده نزدیک به یکدیگر نزدیک تر خواهند شد، زیرا بن غفیر به قلمرو ترسیم شده برای شهرک های صهیونیست نشین بسنده نخواهد کرد و در صدد تشکیل گروه های نظامی و امنیتی برخواهد آمد که شامل شهرک نشینان صهیونیست خواهد شد و تحت آموزش قرار خواهند گرفت.

پربیننده ترین خبرها