کرملین: روسیه به کشورهای خواهان محدودیت قیمت، نفت و گاز صادر نمی کند

کرملین: روسیه به کشورهای خواهان محدودیت قیمت، نفت و گاز صادر نمی کند
يکشنبه 6 آذر 1401 - 18:26

سخنگوی کرملین اعلام کرد: روسیه مطابق تصمیم ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری به کشورهایی که به تعیین سقف بر بهای انرژی روی آورند، نفت و گاز صادر نخواهد کرد اما همچنان به بررسی شرایط ادامه می دهد.

العالم ـ اروپا

بنابر گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، دمیتری پسکوف سخنگوی کرملین روز یکشنبه در برنامه تلویزیونی "مسکو. کرملین. پوتین. " گفت که ما بر اساس سخنان رئیس جمهوری، به کشورهایی که بر بهای خرید انرژی روسیه، سقف اعمال می کنند، نفت و فرآورده های نفتی یا گاز نمی فروشیم و این موضع کنونی ماست.

وی افزود: ما تاکنون فراگرفته ایم که منطقی باشیم و تنها منافع خود را پیگیری کنیم. مسکو، مذاکرات در باره اعمال سقف بهای انرژی را با دقت بررسی و رصد می کند.

به گزارش ایرنا، کمیسیون اروپا روز سه شنبه، سازو کار تعیین سقف بر بهای واردات انرژی روسیه را پیشنهاد کرد اما وزیران انرژی اتحادیه اروپا در این باره اختلاف نظر پیدا کرده و نتوانستند به توافقی دست یابند و قرار است مذاکرات بیشتر در نشست ۱۳ دسامبر (۲۲ آذر ماه) برگزار شود.

کشورهای غربی در پی راه های محدود کردن درآمد روسیه از صادرات نفت و گاز از هنگام آغاز عملیات ویژه نظامی این کشور در اوکراین در ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه) هستند. وزیران دارایی گروه هفت در سپتامبر با تاکید بر قصد خود برای اعمال سقف قیمت بر نفت روسیه، از همه کشورها خواستند که از این برنامه پشتیبانی کنند.

اتحادیه اروپا در اکتبر هشتمین بسته تحریم خود را بر مسکو اعمال کرد که شامل پایگاهی قانونی برای تعیین سقف قیمتی برای محموله های نفت روسیه بود که از راه دریا به کشورهای ثالث صادر می شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها