افزایش قیمت سوخت؛ تورم فاحش مواد غذایی در سوئد

افزایش قیمت سوخت؛ تورم فاحش مواد غذایی در سوئد
يکشنبه 6 آذر 1401 - 21:11

سازمان مصرف کنندگان سوئد در گزارشی از افزایش تورم ناشی از گرانی مواد غذایی و سوخت در این کشور خبر داد و آن را فاحش خواند.

العالم ـ اروپا

بنابر گزارش راشا تودی، داده های منتشر شده توسط آژانس مصرف کنندگان کشور سوئد نشان می‌دهد که امسال قیمت مواد غذایی در این کشور ۲۰ درصد افزایش یافته است، در حالی که قبوض برق بیش از دو برابر شده است.

این گزارش بر اساس تحقیقات بازار مصرف سوئد در طول یکسال گذشته و قیمت مواد غذایی، انرژی، اقلام بهداشتی، کفش و لباس اعلام شده است.

دولت سوئد با استفاده از این داده‌ها و اطلاعات کسب شده از استانداردهای مصرفی معمولاً سطح متوسط درآمد مردم را تجزیه و تحلیل کرده و کمک‌های اجتماعی خود را بر اساس آنها اختصاص می‌دهد.

امسال، سبد مصرفی ماهانه برای یک شهروند بزرگسال سوئدی تقریبا ۳۶۳ دلار برآورد شده است. دولت در آمارهای خود تورم نسبی در تامین مواد غذایی خانوارها ثبت کرده است. طبق اطلاعات منتشر شده آژانس سوئدی هرچند اقتصاد در سال‌های گذشته روند معقولی داشته ولی تورم در حوزه سوخت و مواد غذایی فاحش است.

به گزارش ایرنا به نقل از راشا تودی، کریستینا دیفس، یکی از مدیران این مرکز گفته است که امسال در محاسبه متوسط درآمد مردم به کالاهای لوکس توجه نشده و تنها نیازهای ضروری در نظر گرفته شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها