ادامه سرکوب فعالان سعودی به دلایل واهی!

ادامه سرکوب فعالان سعودی به دلایل واهی!
دوشنبه 7 آذر 1401 - 17:08

رژیم عربستان همچنان به دلایل واهی و بی ارزش فقط به صرف نوشتن یک دیدگاه و یا ایراد سخنی انتقادآمیز درخصوص اوضاع اجتماعی کشور در شبکه های اجتماعی به بازداشت فعالان ادامه می دهد و این علاوه بر زندانیان سیاسی و عقیدتی که در زندانهای آل سعود به سر می برند.

العالم ـ عربستان سعودی

به گزارش العالم، اکانت توئیتری "معتقلی الرای"(زندانیان عقیدتی) که هر روز تازه ترین نقض ها و تجاوزات مقامات ریاض را منتشر می کند، به بازداشت شماری از فعالان سعودی مانند خالد الشهری و فادی ابراهیم الناصر اشاره کرد؛ الشهری از دو سال پیش تاکنون به دنبال انتشار ویدئویی درباره ویروس کرونا بازداشت شد؛ او در این ویدئو شیوع این ویروس را یک مجازات الهی دانست. الناصر نیز همچنان از نوامبر 2019 به دلیل انتشار توئیتی درباره بیکاری در عربستان تحت بازداشت است.

سازمان حقوق بشر کانادا در حساب رسمی خود در توییتر خواستار امضای عریضه ای به منظور آزادی سلمی الشهاب و نورا القحطانی دو فعال سعودی از زندانهای آل سعود شد که به دلیل انتشار توئیت هایی در شبکه های اجتماعی به ترتیب به 34 سال و 45 سال حبس محکوم شدند.

نقض ها و تجاوزات حقوق بشری در عربستان سعودی ادامه دارد و این علاوه بر اتهامات فساد که چندی پیش به سبب وقوع سیل در شهر جده و کشته شدن دو نفر و وارد شدن خسارات گسترده به املاک و دارایی اهالی، دامن رژیم سعودی را گرفت.

فعالان سعودی توییت های بی شماری درباره سیل جده و ویدئوهای آب گرفتگی در معابر و جاده ها و بیمارستانها منتشر کردند. آنها در توییت های خود محمد بن سلمان ولیعهد کشور را یک دروغگو توصیف کردند زیرا پیش از این بارها وعده اصلاح زیرساخت ها و راه اندازی پروژه های عظیم در جده را داده بود.

سیل در جده در زمانی رخ داد که رژیم عربستان سرگرم بی اخلاقی و به اصطلاح سیاست فضای باز و نیز صرف اموال هنگفت برای بحران سازی در کشورهای همسایه بوده است.

دیده بان حقوق بشر هیومن رایتس ووتش تاکید کرد که عربستان ملیاردها دلار برای جشنواره های تفریحی و فرهنگی و ورزشی بزرگ صرف می کند تا نگاه های افکار عمومی را از نقض های حقوق بشر گسترده در این کشور منحرف سازد.

پربیننده ترین خبرها