آخرین اخبار از وضعیت "شیخ حسن مشیمع" در زندان‌های آل خلیفه

آخرین اخبار از وضعیت
دوشنبه 7 آذر 1401 - 22:09

"علی مشیمع" فرزند "حسن مشیمع" فعال بحرین و دبیرکل جنبش آزادی‌ و دموکراسی "حق" اعلام کرد که هیئتی از "موسسه ملی" با پدرش در زندان دیدار کرد اما پدرش از گفت‌وگو با آن امتناع کرد؛‌ زیرا او این موسسه را طرفی مستقل نمی‌داند.

العالم- بحرین

علی مشیمع در سلسله توییت‌هایی نوشت:‌ هیئتی از موسسه ملی صبح امروز با پدرم، حسین مشیمع دیدار کرد ولی پدرم این موسسه را مستقل نمی‌داند لذا از گفت‌وگو با این هیئت امتناع کرد. این هيئت اعلام کرد که درخصوص پیگیری وضعیت زندانیان و ایجاد راه‌حلی برای این مشکل جدی است.

او در توییت دیگری نوشت: پدر پس از صحبت و گفتگو، آنچه را که قبلاً بارها در مورد مشکلات سلامتی و شرایط خود در سلول برای افسران توضیح داده بود، برای آنها توضیح داد و آنها نیز به نوبه خود متعهد شدند مشکلات موجود از جمله تماشای شبکه‌های خبری و نیز دسترسی به کتاب‌هایی و نیز بازگرداندن کتاب‌ها و یادداشت‌های خطی که به صورت غیرقانونی در سال ۲۰۱۷ مصادره شدند، به صورت جدی پیگیری کنند.

علی مشیمع در ادامه نوشت: مدتی بعد از رفتن هیئت، یک پزشک به سراغ پدر آمد و وضعیت سلامتی او را جویا شد و قول داد نوبت دندانپزشکی برای او بگیرد و بیماری زانو درد او را به صورت فوری درمان کند. آنها همچنین درباره انجام آزمایشات خون به پدرم قول دادند.

پسر این فعال بحرینی، اما، تأکید کرد: با توجه به تجربیات حدودا ۱۲ ساله، هیچ تضمینی درباره عملی شدن وعده‌های افسران وجود ندارد سهل‌انگاری پزشکی طی سال‌های تلخ، سلامتی پدرم را به خطر انداخته است با این حال، ما منتظر خواهیم ماند و اوضاع را رصد خواهیم کرد..

علی مشیمع، فعال بحرینی از دوشنبه تحصن خود در برابر سفارت این کشور در لندن را آغاز کرد. این تحصن به منظور درخواست آزادی شیخ حسن مشیمع انجام می‌شود که در زندان‌های آل خلیفه از بیماری رنج می‌برد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها