سانحه در پالایشگاه بازن «حیفا» زنگ‌های خطر را به صدا درآورد

سه شنبه 8 آذر 1401 - 10:33

ادامه روند فعالیت‌های مخرب زیست محیطی پالایشگاه بازن شهر «حیفا» در فلسطین اشغالی نگرانی‌ها نسبت به آینده این منطقه که قرار بود روزی به قطب گردشگری رژیم صهیونیستی تبدیل شود را با چالش جدی مواجه کرده است.

العالم - فلسطین اشغالی

نقص فنی و اختلال مستمر در سیستم تصفیه پالایشگاه حیفا در سال‌های اخیر سبب شده تا کارشناسان علاوه بر مخاطرات زیست‌محیطی نسبت به ظهور علایم بیماری‌های صعب‌العلاج در میان ساکنین منطقه صنعتی حیفا هشدار دهند.

در روزهای گذشته انتشار تصاویری از پخش دود غلیظ قرمز رنگ از دودکش اصلی پالایشگاه سبب شده تا شورای شهر و اداره آتش‌نشانی از ساکنین این منطقه بخواهند تا ضمن بستن درها و پنجره‌ها از تردد غیرضروری در سطح شهر پرهیز کنند.

هم‌زمان برخی رسانه‌های صهیونیستی از تشکیل کمپین‌های اعتراضی توسط ساکنین این منطقه در اعتراض به بی‌توجهی مسئولین منطقه صنعتی خلیج حیفا به تداوم فعالیت پالایشگاه این شهر خبر می‌دهند.

انتظار می رود‌ با ورود به فصل سرما و ظهور پدیده وارونگی هوا بر میزان آلودگی هوا در منطقه صنعتی خلیج حیفا افزوده شود.

رژیم صهیونیستی پیش از این با تبلیغات فراوان از تلاش‌های خود به منظور تبدیل منطقه خلیج حیفا به عنوان قطب جدید گردشگری در سرزمین‌های اشغالی خبر داده بود اما با تشدید میزان آلودگی‌های زیست‌محیطی و کاهش چشمگیر سفر جهانگردان به این منطقه، رسانه‌های صهیونیستی اکنون از این منطقه با عنوان «خلیج مردگان» نام می‌برند.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها