فرستاده آمریکا به یمن سفر منطقه‌ای خود به عربستان و عمان را آغاز کرد

فرستاده آمریکا به یمن سفر منطقه‌ای خود به عربستان و عمان را آغاز کرد
سه شنبه 8 آذر 1401 - 11:16

فرستاده ویژه آمریکا به یمن سفر خود به منطقه خلیج فارس شامل کشورهای عربستان و عمان را با هدف انجام مذاکراتی جهت حمایت از تلاش‌ها برای صلح در یمن آغاز کرد.

العالم - یمن

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای از آغاز سفر منطقه‌ای تیم لیندرکینگ، فرستاده ویژه این کشور به یمن شامل کشورهای عربستان و عمان و با هدف انجام مذاکراتی جهت حمایت از تلاش‌ها برای برقراری صلح در یمن خبر داد.

این وزارتخانه اعلام کرد، فضایی که آتش‌بس به دست آمده با میانجیگری سازمان ملل (که دوم اکتبر بدون تمدید به پایان رسید) ایجاد کرد، به منزله بهترین فرصت برای یمن جهت رسیدن به صلح پس از سال‌ها است.

در ادامه بیانیه یاد شده آمده است، آمریکا از انصارالله می‌خواهد از فرصت صلح و همکاری با سازمان ملل استفاده کرده و بپذیرد که تنها راه پایان دادن به هشت سال جنگ ویرانگر یک سازش سیاسی، مذاکراتی و فراگیر به رهبری یمن است.

جنبش انصارالله یمن ابتدای اکتبر گذشته پرداخت حقوق کارمندان دولتی از محل درآمدهای حاصل از فروش نفت و گاز استخراج شده در استان‌های تحت کنترل دولت مستعفی را شرط تمدید آتش‌بس اعلام کرد و با مخالفت دولت مستعفی آتش‌بس تمدید نشد.

جنگ در یمن از ۲۶ مارس ۲۰۱۵ با عملیات نظامی که ائتلاف عربی ضد یمن به رهبری عربستان در حمایت از دولت مستعفی یمن آغاز کرد، تا امروز ادامه داشته و در نتیجه آن هزاران یمنی کشته و زخمی شده و حدود ۱۲۶ میلیارد دلار به اقتصاد این کشور آسیب وارد شده و در نتیجه آن زندگی ۸۰ درصد از یمنی‌ها به کمک‌های بشردوستانه متکی است.

ایسنا

پربیننده ترین خبرها