زلال قرآن (1699)

اعلی مرتبه قرب الهی کجاست؟

اعلی مرتبه قرب الهی کجاست؟
سه شنبه 8 آذر 1401 - 22:12

العالم - زلال قرآن

منتها درجه قرب خداوند رسیدن بمقام رفیع مذکوردرآیات 27 تا 30 سوره مبارکه فجر:
« يَاأَيَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ .ارْجِعِي إِلَىٰ رَبِّكِ رَاضِيَةً مَرْضِيَّةً .فَادْخُلِي فِي عِبَادِي.وَادْخُلِي جَنَّتِي»
ترجمه: (آن هنگام به اهل ایمان خطاب لطف رسد که) ای نفس (قدسی) مطمئن و دل آرام. به حضور پروردگارت باز آی که تو خشنود به (نعمتهای ابدی) او و او راضی از توست. باز آی و در صف بندگان خاص من در آی . و در بهشت من داخل شو).

که جایگاه تسلیم محض و وصول به مقام رضا و رضوان الهی است، و صدیقینی که به این مرتبه اعلی ازقرب الهی توفیق یابند به فضل و کرم خداوند رحمان به اطمینان قلبی و سکینه و آرامش کامل خواهند رسید و در بهشت رضوان الهی که قرآن کریم در آیه 119 سوره مبارکه مائده با بیان:
« قَالَ اللَّـهُ هَـٰذَا يَوْمُ يَنْفَعُ الصَّادِقِينَ صِدْقُهُمْ لَهُمْ جَنَّاتٌ تَجْرِي مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهَارُخَالِدِينَ فِيهَا أَبَدًا رَضِيَ اللَّـهُ عَنْهُمْ وَرَضُوا عَنْهُ ذَٰلِكَ الْفَوْزُ الْعَظِيمُ»
ترجمه: (خدا گوید: این روزی است که صادقان از راستی خود بهره ‌مند می ‌شوند، برای آنها بهشتهایی است که از زیر درختانش نهرها جاری است و در آن به نعمت ابدی متنعّمند؛ خدا از آنها خشنود و آنها از خدا خشنودند. این است فیروزی و سعادت بزرگ).

وصول به آن را به موءمنین و صدیقین وعده داده، سُکنی خواهند گزید.

قدر مسلم اینکه، صدیقین و واصلین به آستان قرب الهی که مقربین حقیقی هستند، که در نَسَمات روحانی و تجلیات الهی قرار گرفته و از سرچشمه رحمت واسعه خداوند رحمان سیراب خواهند گردید ان شاءَالله.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها