سفر محرمانه هیأت نظامی اوکراین به فلسطین اشغالی

سفر محرمانه هیأت نظامی اوکراین به فلسطین اشغالی
سه شنبه 8 آذر 1401 - 13:49

یک رسانه عبری از سفر محرمانه چند روز پیش یک هیأت‌ بلندپایه نظامی اوکراین به سرزمین‌های اشغالی فلسطین پرده برداشت.

العالم - اروپا

کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی، از سفر محرمانه یک هیأت بلندپایه نظامی اوکراینی به فلسطین اشغالی با وجود ادعای تل‌آویو مبنی بر امتناع از هرگونه تقابل و رویارویی با مسکو خبر داد.

بر اساس این گزارش، رژیم صهیونیستی به منظور جلوگیری از تنش‌زایی بیشتر در روابط با روسیه که به تل‌آویو درباره پیامدهای تامین تسلیحات اوکراین هشدار داده، تلاش می‌کند از اهمیت این سفر محرمانه بکاهد.

این کانال عبری افزود که یک هیأت اوکراینی شامل مقامات عالی رتبه نظامی از جمله مقامی معادل جانشین رئیس ستاد کل نیروهای اوکراین، چند روز وارد سرزمین‌های اشغالی شد.

بنا بر این گزارش، هیأت مذکور، نشست‌هایی با مقامات ارشد ارتش و دستگاه امنیتی رژیم صهیونیستی برگزار کرد و پیشنهاد «بنی‌گانتز» وزیر جنگ تل‌آویو به کی‌یف درباره سامانه‌های هشدار اولیه علیه تهدیدهای هوایی را بررسی کرد.

یک منبع آگاه امنیتی رژیم صهیونیستی در این‌خصوص گفت: «هیأت اوکراینی بار دیگر درخواست کی‌یف از تل‌آویو مبنی بر ارائه کمک‌های تسلیحاتی را طرح کرد».

بنا بر این گزارش، رژیم صهیونیستی به شدت به منظور تنش‌زایی بیشتر در روابطش با مسکو، این سفر را علنی نکرده و آن را پنهان می‌کند.

این در حالی است که «یوگنی کورنیچوک» سفیر اوکراین در تل‌آویو چندی پیش با بازگشت «بنیامین نتانیاهو» به قدرت ابراز امیدواری کرده بود که کابینه جدید رژیم صهیونیستی، کمک‌های تسلیحاتی خود به کی‌یف را افزایش دهد؛ اظهاراتی که رسانه‌های عبری صحت آن را تایید کردند.

وی گفت: «اوکراین انتظار دارد تا روابط نظامی کی‌یف با اسرائیل به ویژه در زمینه ارسال سامانه‌های ضد موشکی و پهپادها تقویت شود».

رسانه‌های عبری‌زبان گزارش داده‌اند که سیاستمداران اسرائیلی در نتیجه فشار مقامات آمریکایی تصمیم گرفته‌اند تا از طریق طرف ثالثی، تسلیحات خود را به اوکراین ارسال کنند. هرچند که مسکو در این خصوص نیز هشدار داده است.

به گفته این منابع، رژیم صهیونیستی همچنین با «امکان تأمین سامانه‌های تسلیحاتی حاوی قطعات اسرائیلی، از جمله سامانه‌های نوری و سامانه‌های کنترل آتش»، از طریق کشورهای ناتو موافقت کرده است.

این در حالی است که طی روزهای گذشته خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» با انتشار تصاویری، از انهدام خودروهای زرهی اسرائیلی توسط پهپادهای روسیه و در جریان درگیری‌های اوکراین خبر داده بود.

پربیننده ترین خبرها